تسهیلات ویژه‌ برای دانشجویان در آموزش حضوری/ آئین‌نامه جدید آموزشی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: برای از سرگیری آموزش حضوری، تسهیلات ویژه‌ای برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا شرایط حضور در کلاس‌های درس برای همه دانشجویان فراهم شود.

تسهیلات ویژه‌ برای دانشجویان در آموزش حضوری/ آئین‌نامه جدید آموزشی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، نشست سراسری رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی امروز ۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ با دو موضوع ازسرگیری آموزش حضوری و راهکارهای اجرایی کردن شعار سال، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

دکتر قاسم عمو عابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم در این نشست با تأکید بر ضرورت ازسرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: برای اینکه این مهم برای عموم دانشجویان فراهم شود و عموم دانشجویان بتوانند از آموزش حضوری بهره‌مند شوند، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این تسهیلات گفت: از جمله اینکه امکان حذف و اضافه برای دانشجویانی که به هر دلیلی امکان حضور ندارند، فراهم باشد.

عموعابدینی افزود: همچنین شرایطی فراهم می‌شود که دانشجویانی که در واحدهای خودگردان هستند، در صورت نیاز بتوانند از واحدهای دیگر دانشگاه و یا به صورت مهمان در تک‌درس در شهرهای محل سکونت خود استفاده کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه تکنولوژی‌های نوین مبحث آموزش را متحول کرده است، اظهار داشت: در شرایط همه‌گیری کرونا، علی‌رغم سختی‌هایی که داشت، ظرفیت بسیار خوبی در آموزش‌های الکترونیکی ایجاد شد که باید این مزیت را در شرایط آموزش حضوری نیز حفظ و برای ارتقا آن تلاش کرد.

وی ادامه داد: ارتباط مجازی و برخط دانشجویان با اساتید در خارج از ساعات آموزشی و فراهم بودن شرایط برای بهره‌مندی همه دانشجویان در نقاط مختلف کشور از آموزش اساتید برجسته از جمله مزیت‌های آموزش الکترونیکی است که باید حفظ شده و استمرار داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: آئین‌نامه جدید آموزشی تدوین شده است که ظرف روزهای آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و انتظار می‌رود همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تسریع اجرای آن اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.