تسهیلات ویژه برای داوطلبان کنکور سراسری/غائبین کنکور هم می‌توانند انتخاب رشته کنند

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون فنی و اماری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تسهیلات ویژه این سازمان برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری، نحوه انتخاب رشته غائبین جلسه کنکور را تشریح کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، احسان جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در نشست خبری با اشاره به نحوه انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۲ گفت: انتخاب رشته داوطلبان امری مهم و حساس است که با سرنوشت تحصیلی آنها ارتباط دارد. بنابراین امسال سازمان سنجش تسهیلاتی را  در ۳ بخش برای داوطلبان در نظر گرفته است.

وی انتشار یافتن ویرایش تازه کتاب انتخاب رشته، انتخاب آینده را یکی از این تسهیلات اعلام کرد و افزود: بر اساس این کتاب، داوطلبان می‌توانند نسبت به نحوه انتخاب رشته و جزئیات آن آگاه شوند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش انتشار یافتن ویژه‌نامه انتخاب رشته را یکی دیگر از این تسهیلات دانست و گفت: ویژه‌نامه انتخاب رشته توسط سازمان سنجش از روز دوشنبه در باجه‌های روزنامه‌فروشی توزیع شده است و اگر احساس کنیم داوطلبان به آن نیاز دارند در هفته آینده نیز این ویژه‌نامه توزیع می‌شود.

جمالی تاکید کرد: نرم‌افزار ویژه انتخاب رشته که طی آن وضعیت انتخاب رشته کسانی که سال قبل بر اساس رتبه‌های اعلام شده انتخاب رشته کردند در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند با مقایسه وضعیت رتبه خود را با آنها در سطح استان و کشور به انتخاب رشته بپردازند.

وی با بیان اینکه گزینش امسال در کنکور سال ۹۲ در ۲ بخش بر اساس میزان سوابق تحصیلی و دانشگاه‌های با آزمون صورت می‌گیرد، گفت: کسانی که در آزمون غیبت داشته‌اند و یا در کنکور شرکت نکرده‌اند از روز ۱۷ مرداد می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سنجش کد رشته محل‌هایی که بر اساس سوابق تحصیلی است را انتخاب کنند و در آن به ادامه تحصیل بپردازند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش تاکید کرد: این بخش از ظرفیت دانشگاه‌ها مربوط به دانشگاه‌های پیام نور و موسسات غیرانتفاعی است که از بین ۷۱۲ هزار و ۳۶۸ ظرفیت موجود بخشی از آن به این کد رشته‌ محل‌ها ارتباط دارد و بالغ بر ۵۲ درصد ظرفیت دفترچه صرفا در اختیار رشته‌های دارای سوابق تحصیلی و ۴۸ درصد باقی برای انتخاب رشته‌ محل‌های با آزمون است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.