تسهیل انتشار اوراق مشارکت و صکوک در بازار سرمایه

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ‘محمودرضا خواجه نصیر’ با اشاره به مصوبه شورای عالی اصل ۴۴ گفت: یکی از مصوبه های این شورا، افزایش جذابیت اوراق مشارکت و صکوک قابل انتشار در بازار سرمایه بود که در این راستا سازمان بورس برنامه هایی را در دست اجرا دارد.

خواجه نصیری با اشاره به تضامین در نظر گرفته شده برای اوراق مشارکت در بازار سرمایه تصریح کرد: بر این اساس مقرر شده تا سود اوراق مشارکت در محدوده جذاب قرار بگیرد تا نگاه سرمایه گذاران را به بازار سرمایه معطوف کند.

مدیر اداره امور بورس ها و بازارهای سازمان بورس با اشاره به اینکه یک پیشنهاد مهم در این راستا افزایش نرخ سود اوراق است، تصریح کرد: برنامه ای برای تسهیل شرایط انتشار اوراق مشارکت و صکوک در بازار سرمایه در دست تدوین است.

وی تصریح کرد: همچنین برنامه ای برای تشویق بانک ها به سرمایه گذاری در بازار در دست است و در این رابطه، تفاهم نامه ای با بانک مرکزی امضا شده است.

خواجه نصیر در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با بانک مرکزی برای تامین مالی هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری جهت ورود به بازار سرمایه ،تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه با ارائه تسهیلات بانکی به این شرکت ها توانایی آنان برای تزریق نقدینگی و حمایت از سهامشان در بازار سرمایه افزایش می یابد.

اقتصام** ۹۱۴۱**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۱۶۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.