تشخیص سپاه در همه صحنه‌های انقلاب صحیح است

دوشنبه ۴ اردیبهشت – ۰۷:۴۰:۵۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج طبس گفت: براساس بیانات صریح امام و رهبری، تاکنون تشخیص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌های انقلاب صحیح بوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حجت‌الاسلام رضا احمدی صبح امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل ناحیه مقاومت بسیج طبس برگزار شد، اظهار داشت: بصیرت و علم به مواضع حق از شاخصه‌ها و معیارهای بارز سپاه پاسداران است که براساس آنچه از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و سایر بزرگان درباره سپاه به دست می‌آید، تاکنون تشخیص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌های انقلاب از جمله نظامی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی کاملاً صحیح بوده است.
وی اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکنون برای حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن، با رصد به‌ هنگام و دقیق هر گونه تهدیدی، در مقابل آن موضع درست گرفته است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج طبس به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) درباره سپاه اشاره کرد که فرموده‌اند: «نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حق از بزرگ‌ترین سنگرهای دفاع از ارزش‌های الهی نظام ما بوده و خواهد بود.»
وی یادآور شد: با توجه به وجود مشکلات متعدد در کشورمان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مانند توطئه‌های داخلی، فتنه‌های عمیق منافقان و شرایط خاص ارتش و نیز با آینده‌نگری حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر افزایش دشمنی استکبار جهانی و احتمال آسیب رسیدن به انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۷ دستور تأسیس سپاه پاسداران را با استفاده از تشکل‌های مردمی، امنیتی و نظامی صادر کردند.
احمدی با اشاره به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) که فرموده‌اند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود»، بیان کرد: همان‌طور که اصل انقلاب اسلامی معجزه قرن بود، نهادهایی مانند سپاه هم که به دستور حضرت امام خمینی(ره) در بدو پیروزی انقلاب تأسیس شد به عنوان یک معجزه محسوب می‌شود.
وی سپاه پاسداران را در طول عمر انقلاب بسیار نقش‌آفرین و تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: سازماندهی، آموزش، تجهیز و آمادگی نیروهای سپاه متناسب با تهدیدهای مقابل انقلاب و نظام، حفاظت سرزمینی از برخی مناطق کشور، دفاع و حفاظت از تأسیسات، اماکن و مراکز حیاتی و حساس کشور و برقراری امنیت پروازها از جمله وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
احمدی ادامه داد: حفاظت از شخصیت‌های مهم کشوری، مقابله نظامی و سرکوب گروه‌های با انگیزه براندازی نظام، شرکت در دفاع از مرزهای سرزمینی کشور در مقابل تهاجم دشمن، جذب، سازماندهی، آموزش و بکارگیری آحاد مردم به منظور تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بسیج، همکاری با سایر نیروهای نظامی و امنیتی در راستای تأمین امنیت داخلی و مبارزه با هر گونه ناامنی، و همکاری با دولت در زمان صلح برای عمران و آبادانی کشور از دیگر وظایف این نهاد مقدس است.
امام جمعه طبس نیز طی سخنانی ضمن گرامیداشت پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس، گفت: شکست مفتضحانه و خفت‌بار حمله نظامی آمریکای جنایتکار در صحرای طبس از معجزات بی‌نظیر در تاریخ بشریت است که وقوع آن در طبس، بر معنویت، عظمت و شهرت این شهرستان در دنیا افزوده است.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان تصریح کرد: خداوند متعال با یاری و موفق کردن دانشمندان کشورمان برای فرود آوردن هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا در صحرای طبس، قداست و شهرت این سرزمین را کامل کرد که باید طبسی‌ها همواره قدردان و شکرگزار آن باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود سالروز تأسیس سپاه پاسداران به دستور حضرت امام خمینی(ره) را نیز گرامی داشت و یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در صحنه‌های مختلف نظامی، سیاسی، عمرانی، فرهنگی و علمی از جمله در دوران هشت سال دفاع مقدس و هم‌چنین در ساخت سلاح‌های پیشرفته نظامی موفق بوده است.
امام جمعه طبس از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی مقاومت بسیج خواست تا در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» مانند سایر صحنه‌ها نقش‌آفرین و تأثیرگذار باشند.
بیان خاطره به وسیله احمد حبیبی پاسدار بازنشسته و از نخستین حاضران در صحنه شکست آمریکا در صحرای طبس، و پخش کلیپی با عنوان «سرود پاسداران» از دیگر برنامه‌های مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ناحیه مقاومت بسیج طبس بود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۳۱۹۴۰۵۸۸۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.