تشخیص پارکینسون با انجام یک آزمایش روی غدد بزاقی

۲۵م دیماه ،

انجام یک آزمایش روی بخشی از غدد بزاقی در اشخاص می تواند راهی برای تشخیص بیماری پارکینسون باشد.

به گزارش  گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ به نقل از نشریه آمریکایی، آکادمی مغز و اعصاب، گروهی از محققان با نمونه برداری از غدد بزاقی فک پایین و لب پایین در گروهی از اشخاص مبتلا به بیماری پارکینسون با میانگین سنی ۶۸ سال و انجام آزمایشات خود روی نمونه های به دست آمده توانستند قدم بزرگی را جهت درک و درمان بهتر این بیماری به جلو بردارند.

براساس این گزارش محققان با تکمیل آزمایشات و ملاحظات خود پروتئین غیرطبیعی پارکینسون را در ۸۲ درصد از بیماران مورد مطالعه تشخیص دادند.

این گزارش ضمن این که نشان داد به نظر می رسد میزان یافته های مثبت از بیوپسی غدد بزاقی لب تحتانی بسیار کمتر از عدد فک پایین است، افزود: این مطالعه اولین شواهد مستقیم را جهت استفاده از بیوپسی غدد فک پایین به عنوان یک آزمون تشخیصی برای شناسایی اشخاص مبتلا به پارکینسون فراهم می کند.

گفتنی است: محققان ضمن بیان این که در حال حاضر هیچ آزمایشی برای تشخیص بیماری پارکینسون وجود ندارد افزودند آزمایشات قبلی در کالبد شکافی های انجام گرفته وجود یک پروتئین غیرطبیعی را در غدد بزاقی فک پایین و مرتبط با بیماری پارکینسون را در بیماران مبتلا نشان داده است اما این مطالعه اولین مطالعه ای است که ارزش تست بخشی از غدد بزاقی را برای تشخیص بیماری پارکینسون در یک فرد زنده فراهم می کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.