تشدید استفاده آل‌خلیفه از گازهای سمی

۲۸م آذر ،

حبس یک هفته ای یکی از فعالان حقوق بشر، توقیف حامل اتوبوس دانش آموزان و حمله نظامیان به زنان و سالخوردگان از مهمترین خبرها بحرین است.

به گزارش ممتازنیوز، مهر به نقل از پایگاه الوفاق نوشت: منابع حقوقی بحرینی اعلام کردند: دادستانی بحرین برای یوسف المحافظه از فعالان بحرینی به اتهام نشر خبرها کذب از طریق تویتر حبس یک هفته ای صادر کرده است.

المحافظه در صفحه تویتر خود نوشته بود: من برای نظارت بر راهپیمایی روز شهدایی که ائتلاف چهارده فوریه خواستار آن شده بودند به منامه رفتم. در منامه علاوه بر تدابیر امنیتی شدید در همه مناطق بالگردها بر بالای سر ما در پروازند. نظامیان یک کودک را بازداشت کردند، هم اکنون مرا به بازداشتگاه بردند.

از سوی دیگر پایگاه الوفاق گزارش داد: نظامیان رژیم، کودکان را هنگام بازگشت از مدرسه بازداشت می کنند و اتوبوس حامل آنها را به مراکز پلیس می برند.

خلیل المرزوق معاون سیاسی دبیر کل جمعیت  الوفاق بحرین گفت: تنها در بحرین اتوبوس حامل دانش آموزان توقیف می گردد سیاستهای مجازات همگانی رژیم کی تمام می گردد؟ سیاست ایجاد رعب و وحشت چه زمانی پایان می یابد؟

هادی الموسوی رئیس بخش آزادی و حقوق بشر جمعیت الوفاق گفت: مراکز ایست بازرسی با گذشت دو روز همچنان در منامه پابرجاست و این مراکز عبور و مرور را مختل کرده است.

وی افزود: رژیم از سویی برگزاری تظاهرات را عاملی برای بی ثباتی منامه می داند، اما از سوی دیگر با ایجاد مراکز ایست بازرسی متعدد و مختل کردن عبور و مرور به بی ثباتی دامن می زند.

الموسوی بیان کرد: رژیم همواره می کوشد که مخالفان را متهم به تخریب وجهه بحرین کند، اما این خود رژیم بحرین است که وجهه کشور را خدشه دار کرده است.

وی افزود: نظامیان رژیم چرا اشخاص سالخورده را بازداشت می کنند؟ اعتراض مسالمت آمیز حق هر بحرینی است. نظامیان از گاز فلفل و گازهای سمی علیه زنان و عابران استفاده می کنند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.