تشدید بحران‌در سوریه به‌ نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرنگار مهر، در این اطلاعیه آمده است: دولت و ملت کشور مسلمان سوریه, روزهای بسیار سختی را می‌گذرانند. با آنکه دولت سوریه، ‌بارها و بارها مخالفان را به مذاکره دعوت کرده و گام‌های خوبی برداشته است ولی مخالفین به وسیله عوامل تروریستی خود آتش‌بس را نقص کرده و گفتگو بی‌ثمر مانده است.

تردیدی نیست که تشدید بحران‌ها در سوریه، به‌نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است لذا آنان با توطئه‌های گوناگون می‌کوشند تا بر اختلافات دامن بزنند و آن را حل نشدنی جلوه بدهند.

فاجعه اخیر به هر شکل آن محکوم است و کشتار قریب به صد و پنجاه نفر از مردم مظلوم و بی‌دفاع سوریه در حادثه اخیر دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد‌؛ اما سؤال مهم این است که متهم اصلی این حادثه کیست؟ آیا جز این است که استکبار جهانی (آمریکا و اسرائیل) و عوامل دست‌نشانده آنان در منطقه متهم اصلی این حادثه‌اند؟! آیا جز این است که غاصبان بلندی‌های جولان،‌ دشمن درجه یک هرگونه ثبات و آرامش در سوریه‌اند؟! به راستی کسانی که مدعی حقوق بشر و آزادی انسان‌ها هستند چگونه در برابر سلب امنیت و آرامش یک ملت سکوت می‌کنند؟! و چگونه در برابر تأمین سلاح و مهمات مخالفان بی‌منطق عکس‌العمل مناسبی نشان نمی‌دهند؟!.

در ادامه اطلاعیه تصریح شده است: رژیم صهیونیستی که پس از مقاومت سی و سه روزه لبنان و مقاومت بیست و دو روزه غزه، امروز با سرنگونی دولت مبارک در مصر و مهم‌ترین متحد خود در منطقه در آستانه فروپاشی است، از این رو با تمام توان در صدد رخنه در سپر مهم مقاومت در منطقه‌، و انتقام‌گیری از پشتیبانی ملت و دولت سوریه است و می‌خواهد امواج خروشان بیداری اسلامی در منطقه را از مسیر خود منحرف سازد، غافل از آنکه امروز بیداری ملت‌ها مانع نفوذ بیگانگان در منطقه می‌باشد.

امروز ملت‌های منطقه پرچمدار مبارزه با آمریکا – که مصداق اتم استکبار در قرآن کریم است- و مبارزه با رژیم صهیونیستی – که مصداق بارز اشد الناس عداوه للمؤمنین در قرآن کریم است – می‌باشند و در مبارزه با آنان از هیچ تلاشی فرو‌گذار نمی‌کنند.

در پایان اطلاعیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن فجایع اخیر در سوریه و ابراز همدردی با دولت و ملت شریف آن، بهترین راه برای پایان بخشیدن به بحران‌های اخیر را گفت و گوی مسالمت‌آمیز طرفین می‌داند و امید آن را دارد که کشورهای اسلامی با اعتصام به حبل‌الله و وحدت کلمه بتوانند توطئه‌های آشکار و پنهان ایادی استکبار در میان مسلمانان را بر طرف سازند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.