تشدید ساماندهی آنتن‌ها از خرداد ۹۱

مدیر عامل شرکت ارتباط مشترک شهر تعداد دکل مخابراتی نصب شده در سطح تهران را ۷ هزار و ۸۰۰ دکل اعلام کرد و گفت: در چند ماه گذشته از نصب بی‌مورد ۱۵۰۰ سایت جلوگیری شده است.
به گزارش فارس، سید علیرضا اردوبادی در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران، اظهار داشت: شرکت ارتباط مشترک شهر در سال ۱۳۸۶ با همکاری شهرداری تهران تشکیل شد.
مدیر عامل شرکت ارتباط مشترک شهر افزود: ‌هدف اولیه از تأسیس این شرکت، ساماندهی آنتن‌ها و حمایت از اپراتورها است تا تمام منظر شهری، آنتن نشود و از آنتن‌ها به صورت مشترک استفاده کنند.
وی گفت: در تمام دنیا از یک آنتن نصب‌شده، چند اپراتور همزمان استفاده می‌کنند.
اردوبادی تصریح کرد: پیش از تأسیس شرکت ارتباط مشترک شهر، دارندگان آنتن‌های نصب‌شده در سراسر شهر، اجاره‌ای بابت نصب آنتن نمی‌پرداختند؛ اما هم‌اکنون بابت استفاده از منظر شهری و نصب آنتن اجاره پرداخت می‌کنند و می‌توان گفت از زمان تأسیس این شرکت، عمده مطالبات شهرداری از اپراتورها اخذ شده است.
مدیر عامل شرکت ارتباط مشترک شهر با اشاره به تصویب مصوبه ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های رادیویی در شهر تهران اظهار داشت: از حدود چهار ماه پیش که این مصوبه به تصویب رسیده است، ۴ هزار و ۲۱۷ آنتن را شناسایی کرده‌ایم.
وی تاکید کرد: پس از ابلاغ این مصوبه که از تاریخ ۱۷ خرداد ۹۱ ابلاغ شده است، راه‌کارهای قانونی برای برخورد با متخلفاتن نصب آنتن بیشتر و جدی‌تر خواهد شد.
وی گفت: در مجموع ۷ هزار و ۸۰۰ آنتن در سطح شهر تهران وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: برای مثال در ماه گذشته ۱۸ دکل از سطح شهر جمع‌آوری شده است.
وی ادامه داد: از مجموع ۲۱۰۰ تقاضای ارسال شده به شهرداری تهران برای نصب دکل، ۷۰۰ سایت برای استفاده مشترک در نظر گرفته شده که با این حساب تقریباً از نصب بی‌مورد ۱۵۰۰ سایت جلوگیری به عمل آمده است.
اردوبادی همچنین در پاسخ به این گفته یکی از اپراتورها که کمیته صدور مجوز نصب آنتن بدون حضور نمایندگان اپراتورها برگزار می‌شود، گفت: نمایندگان اپراتورها پیشنهاد خود را در کمیته صدور مجوز ارائه می‌کنند و پس از بررسی پیشنهاد در این کمیته تصمیم نهایی در کارگروهی بدون حضور نمایندگان اپراتورها اخذ می‌شود.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.