تشدید طرح ساماندهی و جمع آوری متکدیان پایتخت

محمدرضا محمودی درگفتگو با خبرنگار مهر با اشاره جمع آوری بیشتر متکدیان از شهر تهران گفت: کمیته مشترکی از شهرداری ،کمیته امداد و بهزیستی اقدام به جمع آوری متکدیان و دستفروشان از سطح شهر کرده اند که در صورت ادامه فعالیت این کمیته همچنان شاهد شهری بدون متکدی خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که متکدیان جمع آوری شده به چه مکانی منتقل شده اند گفت : برخی از متکدیان اتباع بیگانه هستند که از طریق نیروی انتظامی به مرزها تحویل داده شده اند. تعدادی افراد بی سرپرست در میان متکدیان بودند که تحت سرپرستی بهزیستی در آمده و بخشی نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته اند.

معاون عمرانی استانداری تهران با تاکید بر این که بیشتر دستفروشان و گدایان به صورت باندی فعالیت می کنند گفت: مردم نباید از روی دلسوزی از متکدیان چیزی را خریداری کنند چرا که برخی مواقع دلسوزی اثرات منفی دارد و در اذهان تبعات بدی را برجا می گذارد لذا باید مردم آگاه باشند که پشت این متکدیان گروه‌های مافیایی هستند.

افزایش ۷۰ درصدی گشت های سیار

در همین رابطه حسین زارع صفت مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نیز از افزایش ۷۰ درصدی جمع آوری متکدیان از سطح شهر همزمان با برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهد خبر داد.

وی ادامه داد: با وجود مشکلاتی از جمله عدم همکاری مطلوب برخی از دستگاههای مسئول در بحث ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی بخصوص در مدت آماده سازی شهر تهران جهت برگزاری اجلاس، اهتمام شهرداری تهران و سازمان بهزیستی استان تهران منجر به تغییرات خوبی در سطح شهر شد که کاملاً ملموس است.

زارع صفت از افزایش ۷۰ درصدی جمع آوری متکدیان خبر داد و گفت : طبق آمار روزانه که توسط ناظرین این سازمان در سطح شهر ارائه شده است حجم جمع آوری گشتهای سیار شهرداری به میزان ۷۰ درصد افزایش یافته است که این میزان جمع آوری باعث شده که فضای نا امنی برای سودجویان و متکدیان ایجاد شود لذا پیش بینی ما برای هفته آتی این است که با حجم ساماندهی خیلی کمتری روبرو باشیم .


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.