تشریح اهمیت اصل ۱۴۲ قانون اساسی در ارتقاء سلامت اقتصادی جامعه

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

خورشیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک حقوقدان گفت: اصل ۱۴۲ قانون اساسی در صیانت از مسئولان کشور در برابر اتهام‌های مالی، افزایش اعتماد افراد جامعه به مسئولان و همین‌طور در ارتقاء سلامت اقتصادی و سیاسی جامعه نقش اساسی دارد.

“سعید خورشیدی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با ارزیابی دارایی‌ها و اموال مسئولان کشور از سوی قوه قضاییه، اظهار داشت: اصل ۱۴۲ قانون اساسی رئیس قوه قضاییه را موظف کرده تا به دارایی رئیس جمهور، معاونان وی، وزیران، همسر و فرزندان آنها در قبل و بعد از خدمت رسیدگی کند تا برخلاف حق افزایش نیافته باشد.
 
وی ادامه داد: شفاف سازی و رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مجلس تقدیم شده و این در حالی است که موضوع در میان انبوه موضوعات دیگر به فراموشی سپرده شده است چرا که این اصل آنطور که باید اجرایی نشده است.
 
خورشیدی افزود: میزان افزایش اموال و دارایی‌های مسئولان باید با عقل و منطق سازگار باشد، بنابراین در صورتی که این افزایش حالت نجومی داشته و در قالب درآمدهای مشروع نباشد، رئیس قوه قضاییه در این زمینه اظهار نظر خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: اصل ۱۴۲ قانون اساسی در صیانت از مسئولان کشور در برابر اتهام‌های مالی، افزایش اعتماد افراد جامعه به مسئولان و همین‌طور در سلامت اقتصادی و سیاسی جامعه نقش اساسی دارد.
 
 این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه مسئولان بالا رتبه،  با رویی گشاده از بررسی اموال خود استقبال کنند،  این امر علاوه بر جلوگیری از عدم سوء استفاده از موقعیت شغلی، نشان از پاکدستی مسئولان نیز دارد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.