تشریح اوضاع اقتصادی توسط وزیر صنعت برای علمای قم/غضنفری: برخی از تجار به مساله اخلاق تجارت اسلامی بی توجه هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اختلافات داخلی سم مهلکی در اقتصاد کشور است.

مهدی غضنفری با اشاره به تصمیم دولت برای تشریح اوضاع اقتصادی کشور در دیدار با علماء اظهار کرد: دولت این مساله را تکلیفی برای خود در عرصه خدمت‌رسانی می داند و با حل مشکلات می تواند منشاء خدمات بیشتری شود.
وی با اشاره به آمادگی این وزارتخانه در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: یک سری کمبودهایی داشتیم که مدیریت شد و در ضمن برای کنترل بازار اقدام به برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم و اعطای بن سبد کالا به کارمندان کرده‌ایم.
او با بیان این که متاسفانه برخی از تجار و کسبه کشور نسبت به مساله اخلاق تجارت اسلامی بی توجه هستند، گفت: ما از روحانیون و مبلغین عزیز می خواهیم که در ایام تبلیغ ماه مبارک رمضان برای مردم شرایط کسب و کار حلال و اسلامی را تشریح کنند.
وی افزود: ما از ابتدای انقلاب، تحریم‌های مختلفی دیده‌ایم اما باید توجه داشت که تحریم‌های اخیر متفاوت از تحریم‌های گذشته علیه ایران اسلامی است. در دنیا سابقه ندارد که بانک مرکزی کشوری را تحریم کنند، اما آنها این کار را کردند؛ اما با همه این مسایل خدمتگزاران مردم کوتاه نیامده‌اند و همچون سرباز مشغول خدمت هستند.
وی گفت: آن‌ها قدرت برخورد مستقیم ندارند چرا که می‌دانند از مردم تودهنی می‌خورند اما با تحریم شدید اقتصادی می خواهند که به نظام و انقلاب اسلامی ضربه زده و مردم را نسبت به این نظام و مسوولان آن بی اعتماد کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۵ درصد واردات ما که شامل مواد خام و کالاهای واسطه‌ای و نیز نهادهای کشاورزی و دامی است باید انجام شود و این طور نیست که بگوییم به طور کلی واردات باید قطع شود چرا که این کار برای ما در شرایط فعلی خطرناک است.
وی در ادامه با اشاره به معضل گرانی و تورم در کشور بیان کرد: امروز ریشه پدیده گرانی که دغدغه علماست، با پیچیدگی‌های خاصی همراه است که البته ما نمی‌توانیم همه جزییات مسایل را رسانه‌یی کنیم. متاسفانه برخی رسانه‌ها غیرمنصفانه علیه دولت تیتر می‌زنند و حال آن که باید از وضعیت کنونی کشور مطلع باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که ما الان ذخایر به حد کافی داریم، گفت: ساده سازی مسیر تامین کالا، اولویت‌بندی در اعطای ارز دولتی برای صادرات کالا، اطلاع‌رسانی به مردم و نیز تاکید بر وفاق و همدلی از جمله برنامه‌های ما در مدت اخیر بوده است.
وی افزود: در حال حاضر اولویت ما به ترتیب، تامین کالاهای اساسی مردم، دارو، کود و بذر و سم کشاورزی و غیره است، ضمن آن که هم اکنون کمیته‌های مقاومت در مقابله با تحریم در همه وزارتخانه‌ها تشکیل شده است.
او با تاکید بر لزوم وفاق و همدلی همه مسوولان در شرایط کنونی که مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری نیز است، اظهار کرد: جدال‌های ساختگی و حاشیه‌ای در این شرایط اصلا به صلاح کشور نیست و همه باید با وحدت و برادری به مقابله با توطئه‌های دشمن بپردازیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اختلافات داخلی سم مهلکی در اقتصاد کشور است و ما نیاز داریم که در شرایط فعلی بیش از پیش به مردم امید و انگیزه دهیم و این را هم بدانیم که خداوند نصرت رسان ما خواهد بود.
وی با بیان این که بروز برخی رفتارها در بازار اسلامی از سوی عده‌ای واقعا عجیب و شرم آور است، ابراز کرد: بازار اسلامی با مدل اقتصادی امثال آدام اسمیت متفاوت است و ما باید بدانیم که در اقتصادی اسلامی به دنبال سود بیشتر به هر طریقی نیستیم.
وزیر صنعت و معدن و تجارت در خاتمه با تاکید بر این که دیدگاه و نظر علما برای ما تکلیف شرعی ایجاد می کند، گفت: نباید کسی احساس کند که دولت نسبت به دغدغه‌های علما، کم توجه یا بی‌توجه است و ما افتخار می کنیم که مقلد مراجع معظم هستیم و لذا همه سعی و کوششمان را در راستای رفع دغدغه‌های آنان می‌کنیم.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.