تشریح وضعیت آلودگی هوای مهرماه طی ۱۰ سال قبل / مهرماه سال قبل تهرانی ها ۱۳ روز هوای ناسالم تنفس کردند

فروردین ۱۴۰۳

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه با آغاز مهرماه و افزایش حجم تردد آلاینده ها بیشتر می شود گفت: در مهر قبل ۱۳ روز هوای ناسالم داشتیم و در این ماه هیچ روزی هوای شهر پاک نبوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر یوسف رشیدی در خصوص وضعیت آلودگی هوا در مهرماه طی سال های قبل گفت: در مهرماه سال قبل تهران ۱۳ روز هوای ناسالم و ۱۷ روز هوای سالم داشته و در مهر سال ۹۰ نیز پایتخت نشینان ۲۲ روز هوای ناسالم و  ۸ روز هوای سالم را تنفس کرده اند.

وی افزود: از سال ۸۲ تا سال ۹۱ مجموعا در مهرماه، شهروندان تهران ۱۰۹ روز هوای ناسالم تنفس کرده اند و در این مدت ۱۸۶ روز نیز هوا سالم و تنها ۵ روز هوای شهر پاک بوده است.

رشیدی خاطر نشان کرد: کیفیت هوا در یک منطقه متاثر از میزان تولید یا انتشار یافتن آلودگی توسط خودروها و واحدهای صنعتی و تجاری و منازل و همچنین وضعیت هواشناسی است با این وجود در شرایط یکسان هواشناسی با افزایش تولید یا انتشار یافتن آلاینده‌ها، آلودگی هوا افزایش می‌یابد.

وی با تاکید برآنکه تمرکز بر روی کاهش میزان تولید آلودگی مهمترین عامل در کاهش آلودگی هوا است گفت: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد که تحقق این مهم نیازمند  همکاری و مشارکت شهروندان است.

براساس این گزارش طی ۱۰ سال اخیر وضعیت آلودگی هوای تهران در مهرماه به شرح ذیل است:

 خطرناک بسیار ناسالم   ناسالم  سالم  پاک سال  
 ۰  ۰  ۲۰  ۱۰  ۰  ۱۳۸۲
 ۰  ۰  ۱۹ ۱۱   ۰  ۱۳۸۳
 ۰  ۰  ۲۰  ۱۰  ۰  ۱۳۸۴
 ۰  ۰  ۹  ۲۰  ۱  ۱۳۸۵
 ۰  ۰  ۰  ۲۸  ۲  ۱۳۸۶
 ۰  ۰  ۵  ۲۵  ۰  ۱۳۸۷
 ۰  ۰  ۰  ۲۹  ۱  ۱۳۸۸
 ۰  ۰  ۱  ۲۸  ۱  ۱۳۸۹
 ۰  ۰  ۲۲  ۸  ۰  ۱۳۹۰
 ۰  ۰  ۱۳  ۱۷  ۰  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Nelle:

    personal loans for bad credit in texas
    payday loans
    loan me money

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.