تشریح وظایف معاونتهای پیشگیری از وقوع جرم در استانها

به گزارش خبرنگار مهر، صبح یکشنبه در گردهمایی معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستریهای سراسر کشور در مورد راهکارهای پیشگیری از جرم با استفاده از شیوه های جدید بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست اسد الله جامی مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار داشت: باید باور کنیم که پیشگیری های اجتماعی و فرهنگی بدون همکاری تمامی اجزای اجتماعی امکان پذیر نیست. در استانها مدیران استانی اعم از استاندار و نیروی انتظامی تا سازمان تبلیغات و… همگی باید وارد این موضوع شوند.

در این نشست توسط معاونان مجموعه پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه راهکاری جدید پیشگیری و اهداف آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین عنوان شد افزایش تقوی و کرامت فردی، افزایش صلاح قوام و سلامت اجتماعی، افزایش امنیت اجتماعی و بازگشت مفید زندانیان، تعالی یابی و ارزش مداری فعالیتها و جرایانات و امور فرهنگی اهداف راهبردی اصلی در کاهش جرم هستند.

در بخش افزایش تقوی و کرامت فردی می توان به تولید و تدوین دانش و ترویج فرهنگ پیشگیری، ارتقا آگاهیهای عمومی و مهارتهای اساسی زندگی و بهینه سازی در راستای تقویت مراجع و سرمایه های اجتماعی اشاره کرد.

همچنین در برنامه افزایش صلاح و قوام و سلامت اجتماعی باید به موضوع بازمهندسی و تحکیم نهادهای اجتماعی، اصلاح و بهینه سازی نهادها امور و حوزه های اقتصادی و سیاسی، تعمیق و تقویت نظارت و مشارکت اجتماعی و احیا و ارتقای کارآمدی ظرفیتهای مغفول اجتماعی تمرکز داشت.

در این نشست تخصصی در حوزه افزایش امنیت اجتماعی و بازگشت مفید زندانیان و آسیب دیدگان اجتماعی به جامعه اعلام شد تا در این بخش اصلاح نگرش و رفتارهای زندانیان، اصلاح و باز اجتماعی کردن آسیب دیدگان اجتماعی و گسترش و تعمیق مراقبتهای بعد از اصلاح و خروج زندانیان و آسیب دیدگان اجتماعی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر یکی از موضوعات قابل بررسی در این نشست همکاری و ارتباط مستقیم و غیر مستقیم ۲۰ دستگاه در مقوله پیشگیری از وقوع جرم بود که به حاضران اعلام شد که افزایش اثر بخشی اقدامات، افزیاش بهره وری، پرهیز از موازی کاری، کاهش هزینه های اجرا و به اشتراک گذاشتن منابع و تقسیم هزینه ها و مشارکت دستگاهها در راستای وظایف ذاتیشان از مهمترین اهداف معاونتهای پیشگیری در استانها است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.