تشکل های اقتصادی در حوزه فرهنگ ایجاد شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘محمد نهاوندیان’ روز دوشنبه در همایش نقش فناوری اطلاعات و رسانه بر شعر و ادب فارسی افزود: باید فرهنگ مراجعه و مطالبه در بین مردم به فرهنگ سازندگی و آفرینندگی تبدیل و اقتصاد نفتی از فرهنگ عمومی زدوده شود.

وی با بیان این مطلب که باید از دریچه اقتصاد به محصولات فرهنگی نگریست ،گفت :اقتصاد، کسر شان محصولات فرهنگی نیست بلکه تکمیل‌کننده آ‌ن است.

نهاوندیان همچنین مساله بازاریابی را به عنوان یک مولفه مهم در عرضه محصولات فرهنگی به مخاطبان دانست و افزود:اگر بهترین محصولات فرهنگی را تولید کنیم اما برای آن بازاریابی نشود، آن محصول از بین می‌رود.

رئیس اتاق بازرگانی همچنین بر لزوم پیوستن ایران به قانون جهانی کپی رایت تاکید کرد و گفت: مساله حقوق مالکیت فکری امروز یک نیاز جدی است و چرا ما همواره از موضع یک متضرر به قانون جهانی کپی رایت نگاه می‌کنیم.

وی حضور دولت در عرصه‌‌های اقتصادی را آسیب‌ زا توصیف کرد و افزود:فایده‌ای از ورود افراطی و تصدی گری دولت به عرصه های مختلف وجود ندارد و باید میدان را برای فعالیت بخش خصوصی و تعاونی باز کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی تاکید کرد:دولت باید وظیفه نظارت بر سرمایه گذاری را جدی بگیرد و وزارت ارشاد باید با همکاری اتاق بازرگانی تشکل ‌های اقتصادی حوزه فرهنگ را تقویت کند.

نهاوندیان از آمادگی اتاق بازرگانی ایران برای حمایت از تشکل ‌های اقتصادی در حوزه فرهنگ خبر داد و افزود: جنبه‌های فرهنگی این فعالیت‌ ها باید تحت نظارت وزارت ارشاد باشد و ما هم ساز و کار ورود آنها را به فاز های اقتصادی فراهم می‌کنیم.

اجتمام**۹۱۴۰**۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۴۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.