تشکیل گروه های امداد و نجات حرفه ای در منطقه ۱۹

۲۵خردادماه،

معاون آموزش ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۹، از تشکیل گروه های امداد و نجات حرفه ای در این منطقه خبر داد.

 مهدی کفشی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: تشکیل گروه ۱۲ نفره حرفه ای، به منظور امدادرسانی به شهروندان در سطح منطقه ۱۹، در دستور کار ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹ قرار دارد.
وی، با بیان توضیحات بیشتر افزود: گروه ۱۲ نفره داوطلب واکنش اضطراری که به صورت حرفه ای آموزش های خود را در پایگاه ویژه پشتیبانی، ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹، گذرانده اند در سطح این منطقه تشکیل خواهد شد.
کفشی، با اشاره به نحوه اجرای این طرح گفت: این گروه که به گروه واکنش سریع نام گرفته از گروه های دوام که به صورت نیمه حرفه ای آموزش دیده اند، انتخاب و مشخص و به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران جهت آموزش های حرفه ای معرفی خواهند شد.
وی، با اشاره به اقدامات ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹ در اجرای این طرح گفت: ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹، گروه ۱۰۰ نفر آقایان و بانوان با سنین مختلف امدادگری را به منظور امداد و نجات و کمک رسانی به موقع ویژه شهروندان در مواقع بحرانی از جمله زمین لرزه درسطح منطقه ۱۹ تشکیل خواهد داد.
کفشی در پایان با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: گروه واکنش سریع حرفه ای در سطح منطقه ۱۹، به منظور ارتقای سطح آگاهی گروه های داوطلب واکنش اضطراری محلات ۱۳ گانه و امدادرسانی به موقع در بروز حوادث و بلایای طبیعی ویژه شهروندان تشکیل خواهد شد./ ل
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.