تشکیلات خودگران نامه نتانیاهو را ناکافی دانست و از آن انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله،‌’یاسر عبد رابو’دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین در این باره گفت:آنچه که بنیامین نتانیاهو در نامه اش خطاب به محمود عباس نوشت،تمام مسائل و پرسش های اساسی را برای از سرگیری مذاکرات صلح دربر نمی گیرد.

این مقام سازمان آزادیبخش فلسطین که در یک نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد،‌گفت: نامه نخست وزیر اسرائیل شنبه شب توسط ‘اسحاق مولشو’ نماینده شخصی نتانیاهو به محمود عباس تسلیم شد اما متاسفانه این نامه به تمام انتظارات ما پاسخ نداده است.

این مقام سازمان آزادیبخش فلسطین به مفاد این نامه که برای از سرگیری مذاکرات صلح میان تل آویو و رام الله نوشته شده است، هیچ اشاره ای نکرد و تل آویو نیز از هرگونه اظهار نظر درباره محتوای این نامه خودداری کرد.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و نماینده ویژه نتانیاهو شب گذشته پس از دیدار یک ساعته بیانیه ای مشترک صادر کردند که در بخشی از این بیانیه آمده است: اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار برقراری صلح و امنیت هستند و هر دو طرف امیدوارندکه ارسال چنین نامه هایی بتواند به این مهم کمک کند.

یک مسئول رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه ‘هاآرتص’نیزگفت: نامه نتانیاهو به محمود عباس حاوی پیشنهاد از سرگیری مذاکرات صلح بدون هیچگونه پیش شرط یعنی بدون توقف ساخت و ساز شهرک های یهودی نشین است.

وی افزود:این نامه حامل هیچگونه پیشنهاد جدید برای تشکیلات خودگردان فلسطین نیست.

تشکیلات خودگردان فلسطین اساسی ترین شرط از سرگیری مذاکرات صلح را پایان دادن به ساخت و ساز شهرک های یهودی نشین اعلام کرده است.

علاوه بر تشکیلات خودگردان فلسطین، بسیاری از کشورهای غربی از جمله آمریکا و فرانسه نیز از تل آویو خواسته اند به ساخت شهرک های یهودی نشین در سرزمین های اشغالی پایان دهد.

مترجمام**۹۰۴۱**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۰۰۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.