تشویش اذهان عمومی با هشدار بروز بیماری مشترک انسان و حیوانات

تشویش اذهان عمومی با هشدار بروز بیماری مشترک انسان و حیوانات

با مراجعه به آمار در سال‌های گذشته هیچ موردی از بیماری هاری در جوامع شهری گزارش نشده است و درج گزارش‌هایی مبنی بر هشدار بروز بیماری مشترک انسان و سگ و گربه علاوه بر تشویش اذهان عمومی، زیر سؤال بردن فعالیت‌های بهداشتی کارشناسان در سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت است.

 

رئیس انجمن حمایت از حیوانات در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب افزود: از دیدگاه علمی، تمامی مطالب ارائه شده در قالب چنین گزارش‌هایی کاملاً غلط و مغرضانه بوده و این در حالی است که تحقیقات موجود نشان داده که انتقال بیماری‌های انگلی ذکرشده حدود ۱۰۰ درصد موارد به دلیل استفاده افراد از سبزیجاتی است که در جنوب تهران با فاضلاب و فضولات انسانی آبیاری شده و کسی هم به آن توجهی ندارد.

جلال آل‌داوود با اشاره به کوچک شمردن برنامه‌های بهداشتی کشور که نتیجه موضوعات مطرح‌شده در گزارش اخیر در برخی جراید است، خاطرنشان کرد: زمانی که از کلمه هشدار استفاده شده است، هدف نویسنده باید حفظ سلامت جامعه باشد. اما چرا در مورد ورود مواد غذایی بیماری‌زا و تاریخ گذشته و بی‌کیفیت یا مصرف مواد سرطان‌زای جایگزین سرب در بنزین هنوز امواج مولد پارازیت ماهواره‌ای که موجب کاهش میزانگین سن سرطان به ۱۵ سال شده است و سازمان بهداشت جهانی نیز هشدارهای بسیاری در این باره داده است، صبحت نمی‌شود؟

به گفته متخصص بیماری‌های داخلی حیوانات و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، امکان انتقال بیماری از انسان به انسان صدها برابر بیش از امکان انتقال آن از حیوان به انسان است که البته تمامی بیماری‌های قابل انتقال نیز در حال حاضر قابل پیشگیری و کنترل است./

 

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

L-910705-02

دام و طیور

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد اردبیلی:

    من برای مسئول این انجمن متاسفم که بدون هیچ مطالعه ی علمی واکنش نشان میدهد. جالب است که در همین واکنش نیز هیچ ادله ی علمی بیان نمیکنند و فقط لب به اعتراض می گشایند. امیدوارم پای منافع شان در میان نباشد!
    ضمناً اینکه به محققین کشور در حوزه ی دام تهمت سخن معرضانه گفتن را بیان می فرمایید، اصلاً در جامعه ی علمی ، مغالطه ای بیش به حساب نمی آید! خوب است به جای تهمت زدن، پاسخ علمی بیان کنید.
    مسئول محترم: خواهشمند است کمی مستندات علمی را در خودِ بانک علمی دامپزشکی کشور و جهان مطالعه کنید! و تبعات جسمی و روانی سگ بازی را در دنیا مطالعه کنید… اگر به همین منوال جلو برود وضعیت ایران نیز در آینده مثل وضعیت فعلی دنیاست! خوب است قبل از اینکه دچار چنین فجایعی بشویم، این هشدارها را جدی بگیریم نه اینکه منافعمان چشم و گوش مان را ببندد و به سلامت جامعه ی مان خیانت کنیم!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.