تشویق‌های میلیونی در شهرداری به خاطر پروژه ناقص

مطابق اسنادی که در اختیار خبرنگار قرار گرفته است، فردی که سابقه فعالیت او در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران هنوز به یک سال هم نرسیده، به‌رغم ناقص بودن پروژه ایجاد تصفیه‌خانه شیرابه کهریزک و با وجود کند بودن عملیات اجرایی آن، ۱۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده است. همچنین ۴ نفر دیگر با همین بهانه به پیشنهاد معاون خدمات شهری شهرداری تهران جمعاً ۱۱ میلیون تومان تشویق شده‌اند!

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایران؛ یک منبع آگاه در این باره به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از زباله‌های پایتخت به کهریزک منتقل می‌شود و
۷۵ درصد آن نیز زباله‌های تر است، در سال‌های اخیر شاهد وضعیت بحرانی در منطقه کهریزک هستیم تا جایی که دریاچه چندین هکتاری از شیرابه زباله در این منطقه ایجاد شده است.
وی افزود: این شیرابه‌ها از نظر آلاینده‌های زیست‌محیطی بسیار خطرناک است و مطابق تحقیقات کارشناسان، سلامت افراد ساکن در محدوده را بشدت تهدید می‌کند، مخصوصاً با ورود به سفره‌های زیرزمینی. این منبع آگاه ادامه داد: در سال‌های اخیر و پس از رسانه‌ای شدن این معضل بزرگ، دستوراتی از سوی مقامات کشور برای حل آن صادر و به شهرداری تهران مأموریت‌هایی در این باره واگذار شد.
وی تصریح کرد: متأسفانه با گذشت مدت زیادی از این دستورات، هنوز تصفیه‌خانه کهریزک به بهره برداری نرسیده و جالب است که اخیراً ۵ نفر را به خاطر این پروژه ناقص تشویق کرده‌اند.
مطابق اسنادی که این منبع آگاه به خبرنگار ما ارائه داده است، آقای «امیر.ص» ناظر پروژه ۱۰۰ میلیون ریال، آقای «هـ» مدیر پروژه ۵۰ میلیون ریال و سه نفر دیگر جمعاً ۶۰ میلیون ریال تشویق شده‌اند و در متن پیشنهادی برای تشویق این افراد نیز هیچ عامل شاخص یا علت چشمگیر و قانع کننده‌ای مشاهده نمی‌شود.

این متن به شرح ذیل است: «جناب آقای مهندس عبداللهی معاون محترم خدمات شهری؛ سلام علیکم؛ احتراماً به استحضار می‌رساند پیرو امریه جنابعالی در جلسه مورخ ۲۶/۵/۹۱ درخصوص ارائه گزارش و روند کار پروژه شیرابه (کهریزک) توسط ریاست سازمان مدیریت پسماند و پیمانکار مربوط و دستور مساعد حضرتعالی درخصوص تشویق افراد ذیل دستور مساعد صادر فرمایید!
امضا: سیدجعفر بهشتی مشاور و ناظر معاون خدمات شهری»
این نامه در تاریخ ۲۸/۵/۹۱ نوشته شده و به تاریخ ۲/۶/۹۱ در اداره کل دفتر شهردار تهران (دبیرخانه مرکزی) شماره شده است. ضمناً نام آقای «امیر.ص» مطابق سند موجود، در فهرست مزایای پرسنل شهرداری تهران به تاریخ ۱۵/۶/۹۱ درج شده است.
نکته قابل توجه و جالب دیگر این است که آقای «امیر.ص» مطابق حکم کارگزینی سازمان مدیریت پسماند، قرارداد خود را به عنوان ناظر فنی در تاریخ ۲/۱۰/۹۰ امضا کرده است و سابقه فعالیت او در این عنوان در سازمان مذکور به یک‌سال نیز نمی‌رسد.
موضوع قابل تأمل دیگر این است که این فرد به عنوان ناظر سازمان مدیریت پسماند فقط باید به وظیفه نظارت خود عمل کند و ارائه پاداش ۱۰۰ میلیون ریالی به وی (بابت کاری که وظیفه اوست و البته هنوز ناقص است) عجیب به نظر می‌رسد.

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.