تشویق مردم کره شمالی توسط مقامات برای تولید کود از ادرار و مدفوع!

مقامات کره شمالی در تلاش هستند تا مردم این کشور را هر چه بیشتر تشویق به تولید کود از مدفوع خود کنند!

تشویق مردم کره شمالی توسط مقامات برای تولید کود از ادرار و مدفوع!

به گزارش ممتاز نیوز، کره شمالی در تلاش است تا “جو رقابت” را در میان شهروندان ایجاد کند تا کود خانگی بیشتری برای مزارع تولید کنند.
بر اساس این گزارش، کره شمالی از شهروندان این کشور خواسته که از مدفوع خود برای تولید کود و به جهت جبران کمبود کود وارداتی از چین، استفاده کنند.
یک منبع در استان یانگانگ کره شمالی به نشریه اینترنتی دیلی ان.کی گفت که کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی دستور داده است که بازارهای این استان زمان کار خود را یک ساعت کمتر کرده و به جای این که از ساعت دوی بعد از ظهر تا ساعت پنج عصر مشغول به کار باشند از ساعت سه بعد از ظهر تا پنج عصر کار کنند تا مردم یک ساعت برای تهیه سهمیه کود خود زمان داشته باشند. در این گزارش آمده است که تنها کسانی که به اندازه کافی تولید کنند اجازه ورود به بازارها را دارند!

طبق این گزارش دیلی ان.کی، کارخانه‌ها و شرکت‌ها دستور یافتند تا ۵۰۰ کیلو کود برای هر نفر تهیه کنند، در حالی که واحدهای خانوادگی باید ۲۰۰ کیلو برای هر خانوار بین سوم دسامبر تا ۱۰ ژانویه ارائه می‌کردند. این اعداد بسیار بیشتر از ارقام سال گذشته بوده‌اند و کسانی که از انجام این کار سر باز زده باشند باید به ازای هر یک کیلو کسری، مبلغی را بپردازند.

علاوه بر این، از کشاورزان در کره شمالی خواسته شد تا ادرار خود را برای مخلوط کردن با کود کمپوست اهدا کنند.

ظاهراً حزب حاکم کره شمالی برای وارد کردن رقابت به این معادله، به مدیران، روسای دفاتر محله‌ها و سایر مقامات مسئول در حوزه تامین سهمیه ها گفته است که واحدهایی که از این طرح عقب بمانند با “بازنگری کامل” مواجه خواهند شد.

هدف از این درخواست‌های عجیب مقامات کره شمالی تولید مواد غذایی بیشتر است زیرا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ژوئن ۲۰۲۲ اعلام کرد که کشورش درگیر یک بحران غذایی “شدید” است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.