تشکر مسئولان نظامی ترکیه از سپاه پاسداران

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه مطرح کرد:

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه در چند سال اخیر رتبه نخست فعالیت‌های قرآنی نیروهای مسلح را به خود اختصاص داده، لذا مجموعه سپاه پاسداران پیشگام فعالیت‌های قرآنی در میان نیروهای مسلح است.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از سپاه نیوز، سردار “محمدعلی آسودی” معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن کریم سپاه که در محل سالن همایش‌های ولایت ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته با برنامه ریزی دقیق و ضرب‌آهنگی مناسب، مسابقات سراسری قرآن کریم در مجموعه سپاه برگزار شده و در چند سال اخیر این فعالیت‌های قرآنی به اوج خود رسیده است.
 
وی افزود: سپاه پاسداران هر سال برای برگزاری مسابقات قرآن کریم در میان کارکنان این مجموعه فراخوان می‌زند و با هر بار فراخوان جمعیتی بالغ بر ۸ تا ۱۰ هزار نفر برای مسابقات قرآنی ثبت نام می‌کنند.
 
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: این تعداد ثبت نام کننده قریب به ۲ الی ۳ ماه مشغول فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های مختلف می‌شوند که خروجی این فعالیت‌ها همانا ایجاد فضای معنوی و قرآنی در بدنه سپاه است.
 
سردار آسودی گفت: پاسدارانی که در مسابقات قرآنی ثبت نام می‌کنند در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و اذان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ نفر به مرحله نهایی راه می‌یابند.
 
وی افزود: سی و دومین دوره مسابقات نیز از بیست و شش آذر کلید می‌خورد و به مدت سه روز در محل سالن همایش‌های ولایت ستاد فرماندهی سپاه برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه سطح قرآنی سپاه به اوج رسیده است، اظهار داشت:در دوره‌های پیشین برای مسابقات قرآن کریم سپاه از داورانی خارج از مجموعه استفاده می‌شد ولی در سال‌های اخیر به دلیل ارتقاء سطح قرآنی سپاه از داوران پاسدار استفاده می‌شود.
 
سردار آسودی تصریح کرد: روز پنج شنبه هفته جاری برترین‌های این دوره از مسابقات قرآنی مشخص و نفرات اول تا سوم همه رشته‌ها لوح تقدیر دریافت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه نفرات برتر این دوره از مسابقات به رقابت با برترین‌های قرآنی کل نیروهای مسلح می‌روند، افزود: مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و در سال‌های اخیر نیز همواره سپاه پاسداران رتبه نخست این مسابقات را به خود اختصاص داده است.
 
سردار آسودی گفت: پرداختن به قرآن کریم از تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و هست، لذا کارکنان مجموعه سپاه باید در مباحث قرآنی سرآمد باشند.
 
وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در سال ۹۰ به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیشنهاد دادیم که سپاه میزبان مسابقات قرآن نیروهای مسلح جهان اسلام شود و معظم‌له پذیرفتند و سرلشکر “جعفری” نیز دعوت نامه‌هایی را به رؤسای نیروهای مسلح ۵۸ کشور اسلامی جهان فرستاد.
 
سردار آسودی اظهار داشت: مسؤولان نظامی برخی از کشورهای اسلامی مثل ترکیه طی تماس‌هایی از سپاه تشکر و همچنین عذر‌خواهی کردند، زیرا قانون اسلاسی آن‌ها فعالیت‌های قرآنی را منع کرده است و برخی دیگر از کشورها نیز درگیر جنگ و درگیری بودند و نتوانستند در این مسابقات شرکت کنند، اما در نهایت قاریانی از ۱۵ کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی بهمن ماه سال گذشته برای برگزاری مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح جهان اسلام وارد ایران شدند.
 
وی افزود: قاریان نیروهای مسلح کشورهای مسلمان از سطح بالای قرآنی سپاه به شگفت آمده بودند و درخواست کردند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن‌ها را در حوزه قرآنی یاری کند.
 
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه در پایان خاطر نشان کرد: سپاه تلاش‌های زیادی در حوزه فعالیت‌های قرآنی کرده و مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به قرآن کریم تأکید ویژه‌ای دارد، لذا امیدواریم با کمک مجلس و فراکسیون قرآن مجلس، فعالیت‌های قرآنی سپاه با شکوه‌تر تداوم یابد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.