تشکل‌های سیاسی باید بر اساس مُر قانون حرکت کنند

فروردین ۱۴۰۳

دبیرکل حزب همبستگی اصلاحات گفت: مجریان قانون به عنوان متولیان این امر، باید براساس چارچوب تعیین شده با احزاب برخورد کنند، چرا که علایق و نظرات شخصی یا ذی‌نفع بودن ملاک نیست.

“علی‌اصغر احمدی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش احزاب موجود در کشور اظهار داشت: بنده  که در وزارت کشور و مجلس شرکت داشتم، معتقدم فعالیت احزاب در کشور فراز و فرودهایی داشته و دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت مجدد خانه احزاب در ساماندهی به وضعیت کنونی موثر خواهد بود، افزود: شناسایی اهداف و چگونگی اجرایی شدن آن‌ها قابل تامل است، همچنین این تشکل‌ها باید براساس مُر قانون و شرایط موجود در مرام‌نامه‌ها حرکت کنند.
 
احمدی با بیان اینکه وزارت کشور و “کمیسیون ماده ۱۰ احزاب” موظف نیستند برگزاری کنگره توسط احزاب را تصویب کنند، گفت: مجریان قانون به عنوان متولیان این امر باید براساس چارچوب تعیین شده با احزاب برخورد کنند، چرا که علایق و نظرات شخصی یا ذی‌نفع بودن ملاک نیست.
 
وی با بیان اینکه قصد گله‌گذاری ندارم، اما سال‌ها پیش وزارت ارشاد ارگان رسمی روزنامه حزب همبستگی را در اختیار ما قرار نداد و هدایت آن را به شخصی واگذار کرد که هیچ نسبتی با این حزب نداشت، خاطرنشان کرد: ما زیاده‌خواه نیستیم، اما از دولت و کشورمان توقع داریم تا قانون به درستی اجرا شود.
 
دبیرکل حزب همبستگی اصلاحات در پایان ضمن امیدواری از روی‌ کار آمدن دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: حزب همبستگی اصلاحات علاقه‌مند است به عنوان یک حزب در چارچوب قانون اساسی در سایه نظام جمهوری اسلامی که میثاق وحدت ملی ما به آن بستگی دارد، فعالیت کند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.