تشکیلات خودگردان فلسطین عضو کشور های جنبش عدم تعهد است

یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت:جمهوری اسلامی ایران روابط گسترده ای با ” حماس” دارد اما میان مواضع کشورمان و کنفرانس عدم تعهد دراین باره تفاوت وجود دارد زیرا دراین کنفرانس تشکیلات خودگردان فلسطین عضو است.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگارحوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره دلیل دعوت جمهوری اسلامی ایران از “محمود عباس” رئیس تشکیلات خودگردان در کرانه باختری، برای اجلاس عدم تعهد تهران اظهار داشت: وقتی که کشوری ریاست یک سازمان بین المللی را برعهده می گیرد موظف است اعضای آن سازمان را به طور کامل دعوت کند، چه آنها را به رسمیت نشناسد، لذا رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و سایر اعضای عدم تعهد به این دلیل به تهران دعوت شدند.

کارشناس مسائل استراتژیک افزود: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران جنبش”حماس” و دولت ” اسماعیل هنیه” در نوار غزه را به عنوان دولت قانونی فلسطین به رسمیت می شناسد اما تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس در کنفرانس عدم تعهد عضویت دارد و ایران نمی تواند نظرات خود را در این کنفرانس اعمال کند.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه جمهوری اسلامی ایران روابط گسترده ای  با ” حماس” دارد اما میان مواضع کشورمان و کنفرانس عدم تعهد دراین باره تفاوت وجود دارد زیرا دراین کنفرانس تشکیلات خودگردان فلسطین عضو است./پ۲

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.