تشکیل جلسه گروه یورو برای کمک به یونان

۰۱م آذر ،

بینا- گروه یورو با صدور بیانیه ای اعلام کرد اعضای این گروه شامگاه سه شنبه دربارهٔ پرداخت کمک مالی به یونان به توافق نرسیدند و وزیران دارایی منطقه یورو بار دیگر روز دوشنبه برای حل و فصل این موضوع تشکیل جلسه خواهند داد.
به گزارش بیناف در این بیانیه آمده است : «‌ اعضای گروه یورو مذاکرات گسترده ای انجام دادند و پیشرفتهایی نیز صورت گرفت تا یک سری ابتکارهای معتبر اتخاذ شود ، ‌ابتکارهایی که احتمالا به میزان قابل توجهی به بهبود کمک به بازپرداخت بدهی یونان کمک خواهد کرد.»
نشست وزیران دارایی منطقه یورو دیشب پس از یازده ساعت گفتگو پس از پاره ای اقدامات فنی در ارتباط با اعطای کمک مالی به یونان بی نتیجه به پایان رسید.
وزیران دارایی منطقه یورو بار دیگر روز دوشنبه بیست و ششم نوامبر در بروکسل تشکیل جلسه خواهند داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل ، ژان کلود یونکر رئیس منطقه یورو با اشاره به این که اندکی دلسرد شده است گفت احتمال دارد در نشست روز دوشنبه در این زمینه توافق حاصل شود.
گروه یورو قرار است به ویژه دربارهٔ چگونگی کاهش میزان قابل توجه بدهی یونان به توافق برسد ،‌ بدهی که امکان دارد در سال دو هزار و چهارده به یکصد و نود درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برسد.
اعضای منطقه یورو از تدابیر اتخاذ شده توسط یونان در ازای اعطای کمک مالی وعده داده شده توسط اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول ابراز خرسندی کردند.
در بیانیه این گروه آمده است : « این تلاشها نشان دهنده تعهد محکم مقامات یونانی در زمینه تنظیم بودجه این کشور است.»

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.