تشکیل حباب در بخش مسکن آلمان

کد خبر: ۵۰۰۳ تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آبان۹:۴۱ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

رییس موسسه مالی آلیانز هشدار داد نگرانی‌ها نسبت به افزایش فشارهای تورمی در آلمان خطر تشکیل حباب در بخش مسکن این کشور را افزایش داده است.

به گزارش نوساز به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، ماکسیمیلیان زیمرر تاکید کرد اجرای سیاستهای انبساطی پولی جدید از سوی بانک مرکزی اروپا خطر افزایش فشارهای تورمی و تشکیل حباب در بخش مسکن آلمان را بیش از پیش افزایش داده است .

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد بانکهای مرکزی جهان از جمله اروپا در حال تزریق نقدینگی ارزان قیمت به اقتصاد جهانی هستند . پایین نگه داشتن نرخ بهره بانکی برای بلند مدت خطر بزرگی برای اقتصاد کشورهای توسعه یافته خواهد بود و این مساله موجب تشکیل حباب قیمتی در بخش مسکن آلمان خواهد شد .

خطر تشکیل حباب در بخش مسکن پیش از این آثار منفی خود را در اقتصادهای آمریکا، اسپانیا و ایرلند نشان داده است . اگر بانک مرکزی اروپا به سیاستهای انبساطی خود ادامه دهد آلمان نیز قربانی بعدی تشکیل حباب در بخش مسکن خواهد بود .

وی در ادامه افزود بی ثباتی اقتصادی و عدم تعادل اقتصادی و مالی در کشورهای جنوب اروپا تنها با اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی و اصلاحات ساختاری مالی پایان خواهد یافت . ترکیدن حباب بخش مسکن آمریکا در سال ۲۰۰۸ میلادی سرآغاز بحران مالی و اقتصادی بزرگی شد . اقتصاد اسپانیا نیز از سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون تحت تاثیر ترکیدن حباب بخش مسکن با رکود اقتصادی و مشکلات متعدد اقتصادی روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری فارس


برچسب هابرچسب ها: بازار مسکن ، قیمت مسکن ، مسکن ، پیش بینی قیمت ، رکود مسکن ، آلمان



آخرین اخبار
منبع: نوسازنیوز
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.