تشکیل شورای سیاستگذاری در حوزه فرهنگ ICT

۱۲ تیرماه ۱۳،

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات گفت: در راستای برطرف کردن دغدغه های احتمالی موجود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای سیاستگذاری فرهنگ ICT با حضور متخصصان، کارشناسان و اندیشمندان این حوزه تشکیل شد.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات علی افتخاری در اولین نشست شورای سیاست گذاری فرهنگ ICT ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تا کنون تلاش های گسترده ای در زمینه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات امنیت و زیرساخت های ارتباطی در مجموعه وزارت ارتباطات صورت گرفته است. 
وی افزود: ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور و ایجاد پژوهشگاه ICT در دانشگاه ها از دیگر اقدام های بزرگی می باشد که در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عملیاتی شده است.
وی خاطر نشان کرد علی رغم تلاش های بسیاری که در خصوص اطلاع رسانی در حوزه ICT صورت گرفته اما به نظر می رسد تا کنون فعالیت ها در زمینه فرهنگی سازی حوزه فاوا در قالب یک کارگروه منسجم پیگیری و دنبال نشده است.
مشاور وزیر ارتباطات سرعت تغییرات در حوزه تکنولوژی را بسیار بالا دانست و تأکید کرد: با توجه به تغیرات که هر روزه در این حوزه شاهد آن هستیم می بایست برنامه ریزی لازم به منظور آمادگی ورود این فناوری ها به کشور را داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت این موضوع در نگاه وزیر ارتباطات تصریح کرد: در همین راستا شورای سیاستگذاری فرهنگ سازی در حوزه فاوا با حضور مقام های عالی رتبه مجموعه وزارت ارتباطات، متخصصان و صاحبنظران این حوزه تشکیل شده است.
علی افتخاری با اشاره به کمیته های تخصصی که ذیل این شورا تشکیل می گردد گفت: مباحث اصلی در این شورا پس از بحث و بررسی تدوین می گردد و پس از تصویب در کارگروهای تخصصی، برای اجرا به مراجع ذی ربط ابلاغ می گردد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت تهیه پیوست فرهنگی برای طرح ها و پروژه های ICT گفت: پیوست های فرهنگی برای فناوری های وارد شده و یا 
طرح های در حال اجرا نظیر شبکه ملی اطلاعات می تواند از بروز مشکلات احتمالی در این بخش کاسته و دغدغه کارشناسان و صاحبنظران را برطرف کند. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.