تشکیل شورای عالی حمایت از حقوق کودک گامی مهم برای مبارزه با کودک‌آزاری

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

ابوترابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: برای اولین بار در لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان، به جزئیات حقوقی مسائل کودکان توجه و قانون جامعی در این رابطه تدوین شده است.

“ابوالفضل ابوترابی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشکیل شورای عالی حمایت از حقوق کودک اظهارداشت:  در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان،  تشکیل شورای عالی حمایت از حقوق کودک و نوجوان و وظایف دستگاه‌ها و نهادها نظیر قوه قضاییه، وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان ذکر شده است.
 
وی ادامه داد: مجموعه کامل دادگستری‌ها، وزارت آموزش و پرورش و همچنین بهداشت و درمان از اعضای تشکیل دهنده این شورا هستند و در ارتباط با کودکانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند به مشورت پرداخته و تصمیم‌گیری‌های لازم را اتخاذ می‌کنند.
 
 ابوترابی با بیان اینکه تشکیل شورای عالی حمایت از حقوق کودک گام مهمی در جلوگیری از کودک‌آزاری است، تصریح کرد: با توجه به اینکه تا پیش از این در رابطه با کودک‌آزاری قانون جامعی نداشته‌ایم در این لایحه و شورای مذکور به همه ابعاد حقوق کودکان پرداخته شده است.
 
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار در لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان به جزئیات حقوقی مسائل کودکان توجه و قانون جامعی در این رابطه تدوین شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.