تشکیل صندوق ویژه حمایت از سازندگان ساخت داخل الویت اصلی وزارت نفت است/ تامین نیاز ارزی سازندگان تجهیزات نفتی در خارج

۲۹ آبان ،

با تشکیل صندوق ویژه حمایت از سازندگان و پیمانکاران بستر برای تجاری‌سازی فناوری‌های نوین در صنعت نفت ایجاد می گردد.

سیروس تالاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب گفت: راه اندازی صندوق حمایت از سازندگان داخلی مورد تاکید وزیر نفت بود و در این جهت طرح اولیه پیش نویس و بخشی از ساز و کار برای تشکیل صندوق تدوین و تهیه شده و این طرح جامع مراحل کارشناسی را طی می کند. و این پیش نویس به مجلس اراده شده است.

وی با تاکید براینکه صندوق حمایت از سازندگان و پیمانکاران برای تجاری‌سازی فناوری‌های نوین صنعت نفت تشکیل می گردد افزود: صندوق حمایت از سازندگان داخلی  شامل هرگونه کمک مالی و فنی به سازندگان و پیمانکاران صنعت نفت است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفتی، یکی از کارایی‌های صندوق حمایت از سازندگان و پیمانکاران داخلی را پرداخت کمک‌های بلاعوض به آنها دانست و گفت: وقتی یک پروژه تعریف می‌شود، روش‌های تامین منابع مالی آن نیز مشخص و هدف‌گذاری شده است؛ به این ترتیب اگر بتوانیم از منابع خود پروژه حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد به سازنده یا پیمانکار پیش‌پرداخت بدهیم، بخش بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف ‌شود.

وی خاطر نشان کرد: عمده چالش سازندگان تجهیزات نفتی مشکلات مالی ارزی و ریالی است و در این مورد مذاکرات فشرده ای را با مسئولات بلند پایه کشور انجام دایم و بزودی مشکلی مالی آنها تامین خواهد شد.

تالاری تاکید کرد: خبر بسیار مهم برای سازندگان این است که  با تاکید وزیر نفت نیاز ارزی سازندگان تجهیزات نفتی در خارج تامین می گردد و مسئولین وظیفه دارند در این خصوص نهایت همکاری را بعمل آورند./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.