تشکیل قرارگاه شدت بخشی واکسیناسیون درتهران/دو شیفته شدن مراکز/ تامین امنیت انتقال واکسن‌ها

استاندار تهران از تشکیل قرارگاه شدت بخشی به امر واکسیناسیون با فرماندهی علیرضا زالی جهت دو شیفته شدن مراکز واکسیناسیون و افزایش تزریق واکسن روزانه در تهران به حدود ۳۰۰ دز خبر داد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران، گفت: گزارشاتی که در جلسه امروز در ارتباط با کارگروه های آموزش اطلاع رسانی، واکسیناسیون و تقویت درمان سرپایی ارائه شد نشان داد که در روندی قرار گرفتیم که از شرایطی که در گذشته با آن مواجه بوده ایم عبور کرده ایم به شکلی که بیماران سرپایی ۹ درصد و بستری ها نسبت به هفته گذشته در استان تهران ۸.۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: البته هنوز آمار فوتی ها بالاست که امیدواریم در روزهای آینده شاهد کاهش آمار فوتی ها نیز باشیم. قطعا در این مسیر اقداماتی که در حوزه معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین اقداماتی که توسط نیروی انتظامی انجام شده است بسیار سخت بوده اما نتایج خوبی را به همراه داشته، بی تردید ۶۴ درصد رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استانی همچون تهران با تراکم جمعیت بالایی که دارد نیازمند اقدامات بسیاری بوده اما خوشبختانه رعایت پروتکل ها نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاتر است که دقت و مراقبت مسئولین در صف را نشان می دهد.

کاهش بستری های استان تهران به ۷۹۰۰ بیمار 

وی ادامه داد: خوشبختانه در این مدت مشاهده نشد که بیماری پشت در بیمارستان بماند. با توجه به کاهش بستری ها ۷۹۰۰ بیمار بستری در حال حاضر در استان تهران وجود دارد که نسبت به هفته گذشته ۲۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

سامانه های حمل و نقل درون و برون شهری، پاساژها، بانک ها و پیشخوان ها دارای پایین ترین میزان رعایت پروتکل ها

وی تاکید کرد: در حوزه صیانت از سلامت شهروندان متاسفانه هنوز دستگاه هایی همچون سامانه های حمل و نقل درون و برون شهری، پاساژها، بانک ها و پیشخوان ها پایین ترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را به خود اختصاص داده اند که این موضوع باعث شده در مجموعه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان کاهش پیدا کند.

وی گفت: بی تردید تمامی دستگاه ها موظف به رعایت پروتکل ها هستند و در این زمینه دستورالعملی تهیه شده که نظارت ها به صورت دقیق اجرایی شود و قطعا با دستگاه هایی که میزان رعایت پروتکل ها در آنها کم است پس از تذکر اگر رعایت نکنند با هدف صیانت از سلامت شهروندان با آنها برخورد قضایی انجام خواهد شد.

پاساژها شیفت بندی می‌شوند

وی تصریح کرد: برای پاساژها باید تمهیداتی اندیشیده شود که مغازه های درون پاساژ به صورت شیفت بندی کار کنند و به این ترتیب هم کسب و کار وجود داشته باشد و توامان رعایت پروتکل های بهداشتی نیز انجام شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه تا عصر دیروز پنج میلیون و ۱۱۶ هزار و ۷۱۹ دز واکسن در استان تهران تزریق شده است، گفت: در خصوص میانگین جمعیت استان ۳۶ درصد و در خصوص جمعیت هدف بیش از ۴۷ درصد واکسن نسبت به میانگین کشوری تزریق شده است. خوشبختانه حجم واردات واکسن افزایش چشمگیری داشته به شکلی که به صورت یک روز در میان حدود پنج میلیون دز واکسن وارد کشور می شود. لذا می طلبد نگاه ویژه تر و کاربردی تری برای تزریق واکسن ها داشته باشیم. اگر مدارس بازگشایی شان به تاخیر انداخته شده به این دلیل بوده که با توجه به واکسن های ورودی هر کس که بچه مدرسه ای دارد دز اول و دوم واکسن را دریافت کرده باشد که امیدواریم ظرف ۴۰ یا ۵۰ روز آینده این کار انجام شود.

محسنی بندپی از تشکیل قرارگاه شدت بخشی به امر واکسیناسیون با فرماندهی علیرضا زالی خبر داد و افزود: در راستای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون از تمامی ظرفیت دستگاه های مختلف استفاده خواهد شد. اعلام شده هر استانی هر میزان ظرفیت تزریق واکسن داشته باشد واکسن در اختیارش گذاشته خواهد شد. در همین راستا مراکز ۱۳۵ گانه تزریق واکسن در تهران از روز چهارشنبه به صورت دو شیفت کار خواهند کرد و برای تامین نیروی انسانی این مراکز ۲۱۵۰ نفر نیروی بسیج، ۶۵۰ نفر داوطلب هلال احمر و ۳۰۰ نفر توسط مدیریت بحران شهرداری تهران تامین خواهند شد.

 اعلام آمادگی پلیس برای تامین امنیت انتقال واکسن ها

استاندار تهران در خصوص تامین امنیت انتقال واکسن ها و وجود مواردی از سرقت واکسن ها نیز گفت: نیروی انتظامی اعلام آمادگی کرده است که برای انتقال واکسن ها به هر یک از مراکز تجمیعی اسکورت لازم را قرار خواهد داد و در مورد سرقت واکسن نیز یکی دو مورد کوچک خیلی زود شناسایی و برخورد لازم انجام شد. امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده حداکثر از روز پنجشنبه در استان تهران بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دز واکسن به صورت روزانه تزریق شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.