تشکیل وزارت ازدواج و طلاق مغایر با “قانون برنامه پنجم توسعه” است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه تعداد وزارتخانه‌ها باید از مرز ۲۰ به ۱۷ وزارتخانه کاهش پیدا کند، بنابراین علی‌القاعده طبق قانون نمی‌توان وزارتخانه جدیدی اضافه کرد.

“سید حمیدرضا طباطبایی” عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با انتقاد از طرح برخی نمایندگان مبنی بر ایجاد وزارت ازدواج و طلاق اظهار داشت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه تعداد وزارتخانه‌ها باید از مرز ۲۰ به ۱۷ وزارتخانه کاهش پیدا کند، بنابراین علی‌القاعده طبق قانون نمی‌توان وزارتخانه جدیدی اضافه کرد.   
 
وی ادامه داد: می‌توانیم حدود وظایف وزارتخانه‌های دیگر را با نگرش به مسائل خانواده تغییر دهیم، به طور مثال با افزایش وظایف وزارت ورزش و جوانان نام این وزارتخانه را به وزارت ورزش، جوانان و خانواده تغییر دهیم که این اتفاق در بسیاری از کشور‌ها نیز افتاده است.   
 
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با انتقاد از نامگذاری وزارتخانه‌ای تحت عنوان ازدواج و طلاق خاطرنشان کرد: این نامگذاری اشتباه است و بحث‌های مربوط به جمعیت و خانواده می‌تواند در زیرمجموعه وزارتخانه‌های مرتبط قرار گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.