تشکیل پرونده برای پایگاه اینترنتیهای همسریابی غیرمجاز

۳۰ آبان ،

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با اعلام اینکه برای پایگاه اینترنتی های همسریابی غیرمجاز پرونده تشکیل شده است، گفت: برای برخورد با این پایگاه اینترنتیها قانون دچار نقص است.

به گزارش تفسیری گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ سرهنگ علی نیک نفس، اظهار داشت: پلیس براساس قانون با پایگاه اینترنتی های همسریابی  که اقدام به ارتکاب جرم مشهود از جمله اشتراک گذاری اطلاعات اشخاص کنند، برخورد می کند. متاسفانه قانون در این حوزه حاوی نقص هایی است که باید هر چه سریعتر رفع شود.

وی ادامه داد: دفتر امور ازدواج وزارت ورزش و جوانان متولی پایگاه اینترنتی های همسریابی در کشور است و آنها باید ساز و کارهایی را فراهم کنند تا پایگاه اینترنتی های مجاز و غیرمجاز از یکدیگر تفکیک شوند.

نیک نفس تاکید کرد: پلیس تاکنون پرونده های بسیاری را در خصوص فعالیت پایگاه اینترنتی های همسریابی غیرمجاز تشکیل داده است و با پایگاه اینترنتی‌هایی که مرتکب جرم مشهود شده است، برخورد کرده است به طوریکه چندی پیش در سمنان یک پایگاه اینترنتی همسریابی که حاوی ۲۰ هزار عضو بود و اقدام به انتشار یافتن اطلاعات می کرد، شناسایی و منهدم شد.

به گفته سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، متاسفانه در سالهای اخیر فعالیت پایگاه اینترنتی های همسریابی رشد چشمگیری داشته اند و هر فرد می تواند به راحتی در هر کجا پایگاه اینترنتیی را در این زمینه راه اندازی کند. باید بتوانیم نقصهای قانون را برطرف کرده و با آئین نامه ها با متخلفان برخورد کنیم.

نیک نفس از اشخاص جامعه به ویژه بانوان خواست اطلاعات خود را در این پایگاه اینترنتی ها قرار ندهند؛ چراکه این پایگاه اینترنتی ها قابل اعتماد نیستد و بعضا اطلاعات آنها به فروش رفته یا مقدمات هتک حیثیت آنها فراهم می‌شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.