تشکیل پرونده برای ۱۷ هزار نفر از کارگران فصلی

۲۹ آبان ،

مراجعه ۲۷ هزار نقر به سامانه کارگران فصلی و ساختمانی؛

مدیر عامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعی گفت:در شش ماه اول امسال ۲۷ هزار نفر به سامانه ثبت کارگران فصلی وساختمانی مراجعه کرده اند.


 حسین زارع صنعت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: از ۲۷ هزار نفر مراجعه کننده به سامانه های ثبت کارگران فصلی برای ۱۷ هزار نفر تشکیل پرونده داده و درحال انجام کارهای اداری آنها هستیم.
 وی با اشاره به اینکه طبق دستور العمل ها کارگران در دو دسته بندی جای دارند تصریح کرد:  یک دسته آنهایی می باشند که عمدتا تا کارگران ساختمانی می باشند و از طریق معابر عمومی  جذب بازار کار می شوند و به  همین صورت در معابر عمومی توقیف می کنند.
 وی افزود:  دسته دوم  عمدتا در فصل خاصی همین کار را  انجام می دهند و سپس به محل زندگی  اصلی خودشان بر می گردند به طور مثال کشاورز می باشند، زمستان  ها بیکارند و دنبال کار می گردد لذا کارگر فصلی وعمدتا موقتی محسوب می شوند.
 وی خاطر نشان کرد:  محل تجمع این کارگران ثابت نیست و در سطح شهر پراکنده می باشند اما آنچه که شهرداری در حال دنبال کرده است تشکیل سامانه هایی است که این کارگران باید درآنجا مستقر شوند و دو تعریف برای این سامانه ها است یکی فیزیکی و ساختمانی و یک تعریف فرآیند ی و کاری است.
مدیر عامل سازمان رفاه گفت:  تعریف ساختمانی و فیزیکی این اماکن به دفاتری اشاره دارد که کارگران ساختمانی به آن مکان ها مراجعه می کنند و اقدامات ساماندهی را ارائه خدمات صورت می گیرد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.