تشکیل کار گروه “توسعه صادرات” دانش بنیان در بانک توسعه صادرات

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو هیئت مدیره بانک توسعه صادرات اعلام کرد : به منظور گسترش بازار محصولات دانش بنیان کشور و حمایت از صادرکنندگان این حوزه ، کمیته توسعه بازار محصولات دانش بنیان ذیل کارگروه توسعه صادرات معاونت بین­ الملل معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تشکیل شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، حسین عیوضلو  گفت : این کارگروه در ابتدا با تجمیع نمایندگان نهادهای مرتبط با بازار محصولات دانش بنیان کشور و تشکیل اتاق فکر این صنعت به بازتعریف نقش نهادهای حاکمیتی و خصوصی در این حوزه خواهد پرداخت.

وی ادامه داد : در پی تشکیل اتاق فکر با تهیه گزارش ممتاز به نقل از شناخت از صنعت دانش بنیان کشور و بررسی موانع کسب و کار این صنعت به ارائه پیشنهادهای حقوقی، مالی و اجرایی در این حوزه خواهیم پرداخت. محصول تحقیقات این کارگروه شامل بازتعریف نقش هر نهاد، حذف موازی کاریها و تعیین نقش های مغفول مانده در این بازار است.

دبیر کمیته توسعه صادرات محصولات دانش بنیان در این باره گفت : به عنوان مثال شرکت های مدیریت توسعه صادرات ، نهادهای حقوقی و مالی ثبت و ارزش گذاری مالکیت فکری و همچنین ابزارهای اسلامی تامین مالی شرکتهای دانش بنیان، از نکات مغفول مانده در این حوزه است.

وی گفت : بانک توسعه صادرات ایران در چارچوب سیاست توسعه ای خود به منظور ایفای نقش محوری در این عرصه ، کارگروه توسعه صادرات محصولات دانش بنیان را تشکیل داده است و قصد دارد خدمات خود را در این زمینه به کل کشور تعمیم دهد.

رئیس کارگروه توسعه صادرات محصولات دانش بنیان افزود: تاکنون دو جلسه در این باره با حضور مدیران و مسئولان مربوطه و مرتبط با موضوع برگزار شده است و به طور منظم هر ماه جلسات کارگروه برگزار می شود.

دبیر کمیته توسعه بازار محصولات دانش بنیان ادامه داد: در صورت موافقت معاونت علمی، صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات شریف که از شرکتهای زیرمجموعه بانک است، به عنوان دبیرخانه ثابت این کارگروه تعیین شده است و  مصوبات کارگروه با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.