تشکیل کار گروه صنعت بیمه در استان ها

بینا- رییس کل بیمه مرکزی از تشکیل کار گروه شورای هماهنگی صنعت بیمه در استان های کشور خبر داد و گفت: این کار گروه ارتباط بین صنعت بیمه با مراجع مورد نیاز این صنعت را در شهرستان ها و استان ها برقرار می کند.

به گزارش بینا، محمد کریمی ، با بیان آن که، تعداد شرکت های بیمه ای در استان ها روز به روز در حال افزایش است،به ایرنا افزود: بر اساس قانون تاسیس به رییس کل بیمه مرکزی این اختیار داده شده تا یکی از مدیران شرکت های بیمه ای به عنوان رییس شورای هماهنگی صنعت بیمه در استان ها انتخاب شود تا زمینه ارتباط با استانداران، مدیران کل دادگستری و قضات کشور را فراهم کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که در شهرستان ها کارشناس بیمه ای به میزان کافی وجود ندارد، اگر قاضی نیاز به کارشناس داشته باشد این شورا هماهنگی های لازم را برای کارشناسی انجام می دهد.

کریمی ادامه داد: همچنین این شورا زمینه ارتباط با پلیس استان، پزشک قانونی، مدیریت ریسک، نظارت بر شبکه فروش و ارتباط مناسب شرکت ها را نیز فراهم می کند.

وی با بیان آن که، بیمه مرکزی به دنبال سیاست گذاری و خروج از حالت بنگاه داری و بیمه گری به شکل نظارتی و حاکمیتی است، اظهار داشت: امیدواریم این روند در سال های آتی نیز ادامه یابد.

ریییس کل بیمه مرکزی در خصوص تصویب آیین نامه حمایت از حقوق بیمه گذاران گفت: در دنیا هر چند به مشتری مداری توجه ویژه شده است، اما در ایران حقوق مردم بر اساس قانون ضابطه مند شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون که آیین نامه آن تصویب و ابلاغ شده، اگر حکمی در صنعت بیمه صادر شود حق با مشتری است و اگر چنانچه بیمه گذار به بیمه مرکزی شکایت کند و بیمه مرکزی حکمی صادر کند این حکم برای شرکت بیمه ای الزام آور است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.