تشکیل کمیته‌ای برای وصول معوقه‌های بانکی

۲۰م آذر ،

بینا- رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس از تشکیل کمیته‌ای برای وصول معوقه‌های بانکی از بدهکاران بزرگ خبرداد .
محمدعلی پورمختار با بیان اینکه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه این هفته جلسه خواهد داشت، گفت: در جلسه یک‌شنبه، تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در حوزه صنعت و اقتصاد به کمیسیون می‌آیند.
نماینده مردم اسدآباد و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: حدود یک ماه است که با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه واردات خودروهای خارجی جلسه داشته‌ایم که جلسه فردا (نوزدهم آذر) نیز در ادامه این جلسات است.
وی ادامه داد: واردکنندگان خودروهای خارجی با نرخ ارز مرجع واردات کردند اما براساس ارز آزاد به مردم خودرو فروختند که این مسئله در کمیسیون اصل‌نودم قانون اساسی بررسی می‌شود.
به گفته پورمختار،‌ در جلسه فردا معاونان اقتصادی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان،‌ تعدادی از مدیران بانک مرکزی، معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور و نیز تعدادی از مسئولان و پژوهشگران مرکز پژوهش‌های مجلس به کمیسیون می‌آیند تا درآمدهای گمرکی دولت از واردات خودروهای خارجی بررسی و درآمدهای مالیاتی ناشی از افزایش قیمت این کالاها از واردکنندگان گرفته و به حساب دولت واریز شود.
رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس تأکید کرد: از دیگر موضوعات مطرح در جلسه فردای این کمیسیون،‌ بررسی پرونده‌های مربوط به شکایت از بانک‌هاست که قرار است در این جلسات سبب ایجاد معوقات بانکی در شبکه بانکی کشور با حضور مسئولان بانک مرکزی بررسی شود.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس ادامه داد: قرار است کارگروهی در این زمینه تشکیل شود تا بتواند معوقه‌های تسهیلات بانکی را از بدهکاران بزرگ وصول کند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.