تشکیل کمیته بررسی آلودگی هوای استان خوزستان/ آمار تلفات باران اسیدی

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت این منطقه در پی باران های اسیدی از تشکیل کمیته بررسی آلودگی هوا در این منطقه تا زمان حصول نتیجه این مشکل خبر داد.

حبیب آقاجری در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: آنچه که در باران اولی که در شهر اهواز بارید اعلام شد که قطره های باران با آلاینده هایی که در هوا موجود بوده اسیدی شده اند و تعدادی از مردم منطقه راهی بیمارستان شدند.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه با آنکه مطالعات بهداشتی و آزمایشگاهی در این باره انجام شده اما هنوز نتیجه آن اعلام نشده است، افزود: اینکه بارش های باران در اهواز اسیدی باشد هنوز مشخص نشده و جای بحث دارد و با قطعیت نمی‌ توان در این باره اظهار نظر کرد.
 

باران های اسیدی خوزستان جای ابهام دارد

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته اعلام شده که با توجه به تساعد گازهای سمی در پی کارخانه های موجود در این منطقه گازهای گلخانه ای شکل گرفته که آلودگی هوا را منجر می گردد و بعد از باران تبدیل به اسید شده اما این موضوع در بارش اول مرتفع می گردد و با تکرار برطرف می گردد که هنوز نتیجه این امر هم مشخص نیست و جای ابهام دارد، با وجود این هنوز معلوم نیست سبب بروز این عارضه دقیقاً کدام ماده آلاینده موجود در هواست.
 

وی در ادامه تصریح کرد: تابلوهای پایش هوا و علائم آلایندگی در شهرهای خوزستان طی روز قبل حد نرمالی از آلایندگی را نشان دادند که می توان گفت این اندازه گیری ها دقیق نیست و فقط در شهر اهواز این شاخص ها دقیق است.
 

اعزام تیمی از نمایندگان مجلس برای بررسی آلودگی هوای اهواز

آقاجری درخصوص اهمیت پیگیری این موضوع نیز گفت: با توجه به اهمیتی که این موضوع داشت مجلس تصمیم گرفت تیمی از نمایندگان که اعضای کمیسیون بهداشت می باشند را به منطقه اعزام کند که این نمایندگان روز قبل به اهواز آمدند و از نزدیک در جریان امور قرار گرفتند. در این سفر سبب آلودگی هوا در این استان مورد بررسی قرار گرفت.
 

نماینده مردم خوزستان در مجلس اضافه کرد: البته در این کمیته نماینده های وزارت بهداشت و مسئولان محیط زیست استان خوزستان نیز حضور دارند. بعد از بازگشت نمایندگان از اهواز روز یکشنبه جلسه ای در مجلس به این منظور برگزار می گردد.
 

آمار مبتلایان باران اسیدی

 

وی با اشاره به آخرین وضعیت اشخاصی که درگیر این موضوع شده اند نیز گفت: تا روز قبل حدود ۲۵۰۰ نفر دچار آسیب و راهی مراکز درمانی و بیمارستان ها شدند.
 

بررسی وضعیت هوای اهواز در حاشیه اجلاس ورشو لهستان

 

همچنین برای بررسی وضعیت هوای اهواز در حاشیه اجلاس کنوانسیون تغییرات آب و هوا در ورشو لهستان جلسه اضطراری بررسی وضعیت هوای اهواز با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده وزارت نیرو و رییس بخش ایمنی و بهداشت وزارت نفت در حاشیه اجلاس کنوانسیون تغییرات آب و هوا در ورشو لهستان تشکیل شد.
 

در این جلسه که با توجه به پیامدهای بارندگی اخیر در خوزستان و تاثیر آن بر سلامت شهروندان آن استان تشکیل شد، مقرر شد تمهیدات سریعی برای مقابله با بیماری و پدیده تنگی تنفس بوجود آمده در شهروندان خوزستانی در نظر گرفته شود و با هماهنگی‌های لازم و کمک بخش‌های مختلف «نوع آلودگی»، «منشاء آلودگی» و «علت بیماری» تعیین شود.
 

براساس این گزارش از آنجا که این پدیده ناشناخته بوده و طی دو هفته قبل به رغم تلاش اداره کل حفاظت محیط زیست و استانداری خوزستان هنوز سبب آن مشخص نشده است، در این جلسه از وزارتخانه‌های بهداشت، صنعت، نفت و نیرو خواسته شده تا کمیته ویژه‌ای را در سطح ملی سریعا تشکیل داده و موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.