تشکیل کمیته تخصصی محیط زیست در غرب پایتخت

شهردار منطقه ۲۱ گفت: تشکیل اتاق فکر وکمیته شخصی محیط زیست با هدف جلب مشارکت صاحبان صنایع، مدیران اجرایی و کارشناسان حوزه های زیست محیطی در دستور کار شهرداری منطقه ۲۱ قرار گرفته است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، سلیمی افزود: با توجه به قرار گرفتن صنایع بزرگ تولیدی اعم از خودروسازی دارویی، مواد غذایی و … در محدوده این منطقه بالطبع مشکلاتی برای بخش مسکونی ایجاد شده است که مدیران شهری تمام تلاش خود را برای ایجاد همزیستی مسالمت آمیز بین صنعت و سکونت انجام داده اند که ایجاد کمیته تخصصی محیط زیست از جمله آنها است.

وی در ادامه بیان کرد: این کمیته که با حضور صاحبان صنایع، نمایندگان سازمان محیط زیست و مدیران اجرایی شهرداری منطقه و اعضای شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شده است. با مشارکت صاحبان صنایع و در قالب بازدیدهای میدانی از محل صنایع مشکلات زیست محیطی که اغلب مربوط به جمع آوری آبهای سطحی، نداشتن تصفیه خانه فیلتر و جود آلودگی های بصری و صوتی است شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام می شود.

سلیمی اذعان کرد:‌ رویکرد مدیران شهری در منطقه ۲۱ آن است که با همکاری همه جانبه نسبت به رفع مشکلاتی که صنایع ایجاد کرده اند اهتمام ورزند که در اغلب موارد معضلات زیست محیطی ناشی از وجود صنایع با تدابیر این کمیته حل شده اما در برخی موارد نیز تلاش اعضاء به نتیجه نرسیده و سازمان محیط زیست و شهرداری اقدام به ارسال اخطار به واحدهای آلوده کننده کرده اند.

وی تصریح کرد: حضور پخش صنعت در کنار بافت مسکونی منطقه نه تنها یک تهدید به شمار می آید بلکه می توان به عنوان فرصت مناسبی جهت رشد بالندگی بیشتر منطقه قلمداد شود، نگاه کشورهای توسعه یافته به صنعت آن است که با اتخاذ تدابیر لازم و گاه با حمایت های پخش های مختلف زمینه افزایش تولید و بهره وری را فراهم کرده و در اجرای طرح ها و پروژه های شهری نیز از مشارکت صنایع بهره جویند، همچنین برای رفع مزاحمت و مشکلات صنایع هم می توان با توسل به تعامل و مشارکت بین بخشی اقدامات لازم را انجام داد.

سلیمی گفت: صنعتی بودن این منطقه باعث شده چهره بصری منطقه خشن به نظر آید وجود سیم خاردار دیواره های بتونی در امتداد جاده مخصوص این منطقه را به شدت دگرگون کرده و نمای بصری این منطقه تحت تأثیر خود قرار داده است که البته اداره زیباسازی منطقه با همکاری بین بخشی با برخی از صنایع اقدام به اجرای طرح های زیباسازی کرده است که رنگ آمیزی حذف نرده ها، نصب پرچم و ده ها طرح دیگر از آن جمله هستند.

وی ادامه داد:‌ با اجرای طرح توسعه فضای سبز در منطقه ۲۱ اقدام به کاشت درخت در شرکت ها، پادگانها، مراکز دولتی و معابر اصلی و فرعی شده که با اجرای کامل این طرح علاوه بر زیباسازی این منطقه و از بین بردن چهره نامطلوب به پاکسازی هوای تهران کمک مضاعفی می کند که این اقدام نیز در تعامل با صاحبان صنایع صورت می گیرد.

*برگزاری کارگاههای حجاب و عفاف

شهردار منطقه ۲۱ در بخش دیگری تصریح کرد: بیست کارگاه حجاب و عفاف ویژه بانوان شهروند از سوی اداره امور بانوان منطقه از ۱۷ تیرماه در سطح محلات منطقه آغاز به کار کرد که این کارگاه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با هماهنگی نواحی و مدیران محلات از ۱۷ تا ۲۰ تیرماه برای بانوان در مرکز آموزشهای اجتماعی برگزار خواهد شد.

*گل کاری درختچه های بزرگراه فتح

سلیمی افزود: به همت واحد فضای سبز ناحیه درختچه های بزرگراه فتح در ناحیه گل کاری و در این اقدام ۲۵۰ اصله پیروکانتا در ضلع شمال و جنوب کاشته شد که هدف از این اقدام افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد آرامش تکلیف روحی در محیط شهری است.

*عملیات گل کاری در بوستان افق

وی گفت: به همت واحد فضای سبز ناحیه یک عملیات گل کاری در بوستان افق واقع در شهرک دو پایه اجرا درآمد که در این اقدام تعداد ۷۰ بوته آشلانتوس و ۵۰ بوته ابر نقره ای در این بوستان کاشته که هدف از این اقدام ارتقاء وضعیت فضای سبز و ایجاد زیبایی بصری در محیط شهری است.

*تقدیر از سامانه ۱۸۸۸ منطقه

سلیمی اذعان کرد: مراسم تجلیل از ناظران انتخابی ۱۸۸۸ منطقه در ستاد مدیریت بحران این منطقه برگزار و از ناظران تقدیر تشکر صورت گرفت.

*جمع آوری نیمکت های قدیمی

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به فرسودگی تعدادی از نیمکتهای قدیمی در بوستان نرگس جمع آوری آن در دستور کار قرار گرفت و نیمکت های مذکور به تعداد ۷عدد از سطح منطقه جمع آوری که هدف از این اقدام یکسان سازی نیمکت های موجود در پارک به منظور ایجاد زیبایی بصری و رفاه حال شهروندان است.

*شستشوی مخازن با شروع فصل تابستان

شهردار منطقه ۲۱ تصریح کرد: با شروع فصل گرما و نیاز شستشوی مخازن در فواصل زمانی کوتاه تر، به همت واحد خدمات شهری برخی از خیابانهای شهرک پاسداران شستشو که هدف از این اقدام رفع بوی نامطلوعی و آلودگی مخازن به منظور جلوگیری از ازدیاد جانوران مضر شهری و حفظ پاکیزگی محیط است.

*همسطح سازی بلوار در راستای فرسودگی

سلیمی اذعان کرد: با توجه به فرسودگی پل فلزی ورودی شهرک آسمان پل مربوطه توسط واحد عمران جمع آوری و به جای آن ۷ عدد سنگدال نصب گردید.

*جمع آوری نخاله ها در راستای حفظ پاکیزگی محیط

وی خاطر نشان کرد: به همت واحد خدمات شهری کلیه خاک مازاد در سطح ناحیه جمع آوری که این اقدام در جهت حفظ پاکیزگی محیط و سهولت در تردد شهروندان صورت گرفت./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.