تشکیل کمیته تخصصی نما در شهرداری

۱۳خردادماه،

به گزارش نوساز به نقل از ایسنا، علیرضا جاوید با بیان این مطلب گفت: طی سال‌های قبل و در تاریخ شهرداری تهران، ضوابط و معیارهای مشخصی برای نمای ساختمان‌ها وجود نداشته است و برای اولین بار در سال ۹۱ کمیته تخصصی نما و منظر شهری برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد.

وی افزود: این کمیته متشکل از اساتید دانشگاهی و متخصصان شهرسازی بود که ضوابط راهبردی را برای نما و منظر شهری تدوین کردند و در قالب لایحه ای توسط معاونت حقوقی و امور مجلس شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در این ضوابط، تجربیات سال های قبل در زمینه نمای ساختمانهای تجاری، مسکونی و اداری و کاربری های مختلف و همچنین تجارب علمی و تحقیقاتی و شاخص های مهم در نمای ساختمان ها و مصالح مورد نیاز برای آن در نظر گرفته شده است.

جاوید تصریح کرد: این شاخص ها به صورت چک لیستی و با در نظر گرفتن بایدها و نبایدها تهیه شده است که اولین گام در زمینه تهیه ضوابطی مشخص برای نمای ساختمان ها در سطح شهری است.

وی افزود: این لایحه بعد از بررسی در شورای شهر و تصویب چارچوب آن در سال جاری ملاک عمل قرار می‌گیرد و قطعا با اجرای آن به تدریح نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شده و بهتر اجرا می‌شود.

معاون شهردار تهران افزود: این ضوابط راهبردی توسط سازمان زیباسازی و فضای سبز در نماسازی و جداره سازی بزرگراه امام علی (ع)، محور دماوند-پیروزی در حال پیگیری برای اجراست و برای کل تهران بعد از تصویب لایحه توسط شورا به صورت ضوابطی مشخص اجرا خواهد شد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.