تشکیل کمیته حفاظت در برابر آلودگی محیط زیست دریایی/تدوین ۱۱۰ استاندارد زیست محیطی دریایی

۱۱اردیبهشت،
ممتاز نیوز: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به تدوین استانداردهای زیست محیطی دریایی در کشور گفت: تهیه و تدوین این استاندارها در سال جاری توسط سازمان محیط زیست پیگیری خواهد شد.

عبدالرضا کرباسی در گفت وگو با پانا، با بیان اینکه تدوین استانداردهای زیست محیطی دریایی کشور ضرورت دارد، اظهار کرد: تهیه این استانداردها بر اساس زمان بندی طی سه سال انجام خواهد شد.
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته حفاظت در برابر آلودگی محیط زیست دریایی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست دریایی، این کمیته با حضور نمایندگانی از وزارتخانه های نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، راه و شهرسازی، درمان و آموزش پزشکی  و سازمان صنایع دفاع  تشکیل شد.
به گفته این مقام مسئول در سازمان محیط زیست کمیته حفاظت در برابر آلودگی دریا تحت نظر کمیته شورای عالی اقیانوس شناسی تشکیل شده است.
وی یادآور شد: تأیید نهایی تدوین استانداردهای زیست محیطی دریایی توسط کمیته مربوطه انجام می گردد.
معاون دریایی سازمان محیط زیست همچنین با اعلام اینکه در سال قبل ۲۰ استاندارد زیست محیطی دریایی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: همچنین تدوین ۱۱۰ استاندارد زیست محیطی دریایی نیز در دستور کار قرار دارد و پیگیری این استانداردها در سال جاری در شورای عالی اقیانوس شناسی نیز توسط سازمان محیط زیست دنبال خواهد شد.
کرباسی همچنین درخصوص زمان اجرای این استانداردها نیز به پانا گفت: این استانداردها پس از تصویب نهایی با همکاری اعضای کمیته اجرایی می شوند.
تدوین ضوابط و استانداردهای مدیریت ضایعات خانگی صنعتی در جزایر، تدوین استانداردهای آلودگی های صوتی در محیط های دریای، تدوین استانداردهای زیست محیطی سکوهای نفتی، دستورالعمل تخلیه پسماندهای پرتو زا به دریا و تدوین استاندارد های تخلیه فاضلاب آب شیرین کن ها از جمله استانداردهای زیست محیطی دریای کشور محسوب می شوند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.