تشکیل کمیته فرهنگی در اندرزگاه‌های جوانان

رییس زندان مرکزی یزد گفت: تشکیل کمیته فرهنگی در اندرزگاه جوانان باعث آشنایی بیشتر مددجویان با قرآن و اهل بیت (ع) خواهد شد که این مهم نقشی کلیدی در اصلاح و تربیت مددجویان دارد.

به گزارش ایسنا ـ منطقه یزد، عباس صالحی با بیان اینکه با استفاده از توانایی‌های مددجویان، کمیته فرهنگی در اندرزگاه جوانان تشکیل خواهد شد، در خصوص این اقدام تصریح کرد: آشنایی بیشتر مددجویان با قرآن و اهل بیت (ع) نقش موثری در اصلاح و تربیت آنان خواهد داشت و با اجرای این طرح در اندرزگاه جوانان می‌توان زمینه‌های بازگشت سعادتمندانه را برای آنان فراهم کرد.

وی این اقدام را در کنترل و ترک سیگار نیز موثر دانست و ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی، قرآن‌درمانی و همچنین پر کردن اوقات فراغت مددجویان در کنار تقویت اراده در آنها از برنامه‌های این گروه فرهنگی است.

رییس زندان مرکزی یزد افزود: این کمیته توسط مسئول فرهنگی اندرزگاه نظارت می‌شود و اعضای آن را نمایندگان هر اتاق تشکیل می‌دهند تا مسئولیت اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی به خود مددجویان واگذار شود.

صالحی اظهار کرد: با اجرای این برنامه، مددجویان خودشان در مورد مسائل فرهنگی اندرزگاه خود تصمیم‌گیری می‌کنند و حضور آنان در نشست‌های قرآنی و فرهنگی باعث تقویت تغییر رفتارشان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل جلسات قرآن‌درمانی در اتاق‌ها، روزانه برگزار خواهد شد و روحانیون به تفسیر آیات قرآنی خواهند پرداخت.

رییس زندان مرکزی یزد، برگزاری مراسم‌ مذهبی از قبیل زیارت عاشورا و ادعیه به صورت مستقل در هواخوری اندرزگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های این کمیته دانست و در پایان یادآورد شد: سخنرانی همکاران مشاور و تشویق مددجویان در جهت پیشبرد اهداف خود از طریق آموزش‌های علمی و همچنین توسل جستن مددجویان به خدا و حریم امن الهی برای کنترل در برابر وسوسه و گناه امکان‌پذیر است و نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.