تشکیل کمیسیون ویژه” مبارزه با مافیای قدرت و ثروت” در مجلس/ مافیا در وزارتخانه های اقتصادی است

علی‌ علی‌لو در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با تاکید بر اینکه بیشتر گرانی های اخیر قاعده اقتصادی ندارد، گفت: کاهش یا افزایش عرضه و تقاضا، گرانی ارز یا تحریم‌ها فقط توجیهاتی است که به عنوان عوامل گرانی اعلام می‌شود. در واقع گرانی‌ها ناشی از استقرار مافیای قدرت و ثروت است که دولت احمدی‌نژاد نیز علیرغم تلاش‌ها و شعارهایش نتوانست دست آنها را از اقتصاد کشور قطع کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مافیای گسترده‌ای در بخش‌های صنعت دامداری و کشاورزی و صنایع بزرگ وجود دارد، گفت: آیا واقعاً تحریم ها تا این حد روی قیمت گوشت، مرغ و تخم مرغ تاثیرگذار است؟

وی ادامه داد: انبارهای بندرعباس پر از سویا است اما توزیع نمی‌شود و مرغدار مجبور است از واسطه‌ها و دلالان با قیمت گزاف خوراک مرغ را خریداری کند.

علی‌لو با بیان اینکه تلاش داریم برای مبارزه با مافیای قدرت و ثروت کمیسیون مشترکی را با همکاری وزیران تشکیل دهیم گفت: ‌بیشتر معضلات اقتصادی کشور ما ریشه در مافیای قدرت و ثروت دارد، قیمت طلا در دنیا سیر نزولی پیدا کرده اما در کشور سیر صعودی دارد این امر ناشی از قدرت زیاد مافیای اقتصادی است.

وی با اشاره به جلسه مشترک کمیسیون صنایع با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسه مشترک نیز بر این نکته تاکید کردیم که ظرفیت لازم در مجلس برای همکاری با دولت در راستای مبارزه با مافیای قدرت و ثروت از طریق تصویب قوانین و افزایش نظارت وجود دارد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حالی که قیمت سکه و ارز در بازارهای ایران در حال افزایش بود در بازارهای دنیا کاهش داشت ، این امر را ناشی از قدرت مافیای اقتصادی در کشور خواند و گفت: کالاهایی که صفر تا صدش در ایران تولید می‌شود افزایش قیمت وحشتناکی داشتند، این کالاها وابسته به بازار جهانی نیستند و ریشه افزایش قیمت آن در اقدامات دلالان و مافیاهای اقتصادی است.

وی تاکید کرد: ‌برای حل این مساله قصد تشکل فراکسیون یا کمسیون ویژه مبارزه با مافیای قدرت و ثروت را داریم تا بتوانیم با وزیران مختلف در این راستا از نزدیک صحبت کنیم.

علی‌لو با تاکید بر اینکه ما در تعامل با دولت و یاری دولت قصد مبارزه با مافیای قدرت و ثروت را داریم ادامه داد: دولت احمدی‌نژاد در ابتدای کارش وعده مبارزه با مافیای قدرت و ثروت را داد و ۴ سال بعد هم آن را تکرار کرد، امروز تنها یک سال از این دولت باقی مانده اما جای این سوال باقی است که چرا این شعار محقق نشد؟ آیا قوای مقننه و قضائیه همکاری نکردند و یا مشکلات دیگری وجود داشت؟

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم مبارزه با مافیای قدرت و ثروت به صورت گفتمان منطقی در جامعه مطرح شود، گفت: عدم وجود اراده جدی در مبارزه و یا تبانی با عاملان مافیای قدرت و ثروت مانع تحقق این شعار بوده است.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به تحقیق و تفحص‌هایی که در ۸ دوره مجلس در این رابطه شکل گرفته است گفت:‌بدترین وضعیت تسلط مافیای قدرت و ثروت در صندوق بازنشستگی و شرکت شستا وجود دارد که این دو سازمان دچار فساد و سوء‌ مدیریت هستند که مشکلات آن در دو دوره حاکمیت دولت عدالت محور نیز حل نشد.

علی‌لو با اشاره به سوال نمایندگان از وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: در این خصوص تعدادی از نمایندگان سوالاتی را از وزیر کار و رفاه اجتماعی طرح کردند که وی برای پاسخ به آنها در کمیسیون حاضر می‌شود.

وی با اشاره به دیدارش با وزیر کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته برای پیگیری این موضوعات گفت: در جلسه مشترک دولت و مجلس در ابتدای مجلس نهم نیز از وجود این مافیاها گله کردیم. وزیر در آن جلسه قول دادند که این موضوع را پیگیری و در راستای بررسی آن جلسه مشترک برگزار کنند اما هیچ خبری از آقای شیخ‌الاسلام نشد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، کار و رفاه اجتماعی و نفت به شدت درگیر مافیای قدرت و ثروت هستند.

وی در پایان تاکید کرد: در مجلس نهم فراکسیون یا کمیسیون ویژه‌ای را برای بررسی موضوع مافیای قدرت و ثروت در کشور تشکیل می‌دهیم و نتایج بررسی‌های آن را در اختیار ملت ایران قرار خواهیم داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.