تشکیل گروه های چهارگانه کمیته ویژه ارزی

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از بینا در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

تشکیل گروه های چهارگانه کمیته ویژه ارزی | چاپ |
یکشنبه ۰۷ آبان ساعت ۱۶:۱۶

بینا- رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،تشکیل گروه های چهارگانه کمیته ویژه ارزی در این ستاد را اقدامی ضربتی در رفع التهاب بازار ارز دانست.
به گزارش تفسیری بینا، فداحسین مالکی در جمع خبرنگاران افزود: مسئولیت هر یک از این گروه ها مشخص شده است و آنها iبه فعالیت خود ادامه می دهند.
وی گفت: کمیته ویژه ارز در پی التهاب های پیش آمده در بازار ارز و سکه و بعضی اقدامات سودجویانه ، با دعوت از دستگاه های ذی ربط شامل وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سازمان های تعزیرات حکومتی ، حمایت از مصرف نمایندگان و تولیدکنندگان و ‌سازمان توسعه تجارت تشکیل شده است.
مالکی افزود: در بررسی اولیه متوجه شدیم تا ۱۸ تیر امسال واردکنندگان برای واردات هر نوع کالایی از ارز مرجع استفاده نموده اند بنابراین چهار گروه کالایی تشکیل دادیم.
وی اضافه نمود: گروه اول درباره واردکنندگان خودروهای لوکس بررسی نمود که در همان بررسی اولیه از شش پرونده مشخص شد تفاوت iبها ارز مبادله ای و ارز مرجع که این شرکت ها استفاده نموده اند۱۶۰ میلیارد تومان بوده است و از این بابت سودهای کلانی کسب نموده اند.
مالکی گفت: گروه دوم درباره اقدامات کسانی بررسی می نماید که ارز مرجع گرفته اما هیچ اقدامی انجام نداده اند بلکه با وارد نمودن این ارز در بازار آزاد ، در این بازار التهاب ایجاد نموده اند.
وی افزود: گروه سوم مشغول بررسی اقدامات کسانی می باشند که کالا را با ارز مرجع وارد نموده اند اما آن را iبه iبها آزاد در بازار فروخته اند.
مالکی گفت: در گروه چهارم اقدامات کسانی بررسی می گردد که کالا را وارد کشور و گمرک نموده اند اما iبه دنبال سندسازی از بانک و دیگر مراجع می باشند تا iبه نوعی کالاها را ترخیص نمایند که در این باره دستور داده شد دقت بیشتری شود.
وی افزود: در مرحله بعدی۴۸ پرونده را بررسی نمودیم که صرف نظر از پرونده های ۱۸ شرکت خودرویی ، بقیه بیشتر مربوط iبه کسانی است که از کارت های بازرگانی موهوم استفاده نموده اند که این موارد در این گروه رسیدگی شد تا مالکان اصلی که کالا وارد نموده اند شناسایی شوند.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در این باره از بانک مرکزی خواسته ایم فهرست شرکت ها و مؤسساتی را که از اول دی پارسال تا ۱۸ تیر امسال ارز دریافت نموده اند در اختیار ما قرار دهد .
وی اضافه نمود: هنوز iبه این نکته که بانک هایی در بازار ، ارز و سکه بخرند نرسیده ایم اما عملکرد بعضی از آنها در گروه های چهارگانه کمیته ویژه ارزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال بررسی است.
مالکی گفت: اولین گام ستاد ، ایجاد نظم اقتصادی در کشور است تا هر مؤسسه ای که iبه دنبال استفاده از ارز دولتی و مبادله ای است iبه راحتی بتواند ارز خود را دریافت کند و سازمان حمایت از مصرف نمایندگان و تولیدکنندگان و سازمان توسعه تجارت نیز نظارت کافی اعمال نمایند.

 


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.