تشکیک در بهداشتی بودن بادام هندی

نوشته شده در تاریخ ۲۶/آذر/ – ۱۲:۳۰ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل مطرح کرد:

خبرگزاری : رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل تهران با تشکیک در بهداشتی بودن بادام هندی موجود در بازار، گفت: با رفع ممنوعیت واردات بادام هندی، امکان عرضه این محصول به صورت کاملا بهداشتی و با قیمت مناسب فراهم می‌شود.

مصطفی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به ممنوعیت واردات بادام هندی، گفت: پیش از ممنوعیت نیز تعرفه ۴۰ درصدی برای واردات این کالا وجود دشات، اما تابستان امسال اتحادیه خشکبار و آجیل رایزنی‌های‌های گسترده‌ای  را با وزارت جهادکشاورزی و وزارت  صنعت، معدن و تجارت انجام داده تا نسبت به رفع ممنوعیت واردات آن اقدام شود.

وی افزود: مهمترین علت ممنوعیت واردات بادام هندی به کشور تبعیت از قانون ممنوعیت از واردات محصولات کشاورزی است که در کشور قابلیت کشت و برداشت دارد، این در حالی است که به هیچ وجه در آب و هوا و اقلیم ایران امکان پرورش و عمل آوری بادام هندی وجود ندارد.

احمدی با بیان اینکه عمده بادام هندی موجود در بازار ایران به شکل قاچاق و از مبادی غیررسمی  وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: چنانچه ممنوعیت واردات رسمی بادام هندی برداشته شود، نیاز ۱۲ هزار تنی بازار ایران به این محصول می‌تواند با نظارت وزارت بهداشت تامین شود.

وی با بیان این که هر محصول کشاورزی وارداتی ابتدا قرنطینه و سپس با موازین بهداشتی تطبیق داده می‌شود، افزود: چون بادام هندی موجود در بازار کشور قاچاق است، نظارت بهداشتی چندانی بر آن وجود ندارد و این مساله نگران کننده‌است.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل تهران تصریح کرد: اگر تعرفه واردات بادام هندی به ۱۰ درصد کاهش یابد، مردم می‌توانند این  آجیل پرطرفدار را ۳۰ درصد ارزان‌تر از قیمت‌های فعلی خریداری کنند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.