تشییع کنندگان شهید۱۶ساله بحرینی:راه شهدا راادامه میدهیم

۲۱ آبان ،

هزاران بحرینی، در مراسم تشییع پیکر شهید علی رضی نوجوان شانزده ساله ، بر ادامه راه شهدا تا تحقق اهداف مورد نظر آنان تاکید کردند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، تشییع کنندگان پیکر این نوجوان بحرینی که شعار سرنگون باد رژیم آل خلیفه سر می دادند ، پیکر شهید را از شهرک الدیر به سمت زادگاهش شهرک سماهیج  در جزیره المحرق تشییع کردند. پیشاپیش تشییع کنندگان، روحانیون بحرینی حرکت می کردند و پلاکادرهایی در محکومیت خشونت و وحشی گری رژیم آل خلیفه در دستان تشییع کنندگان بود.
خانواده و دوستان این شهید بر حق مردم برای برخوردار شدن از آزادی تاکید کردند و از خدا خواستند این شهید را از آنان بپذیرد.
علی رضی ظهر جمعه وقتی که قصد داشت برای شرکت در نماز جمعه به امامت آیت الله شیخ عیسی قاسم به مسجد جامع امام صادق(ع) در شهرک الدراز برود، زیر چرخ های یک دستگاه خودرو نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه له شد.
نیروهای امنیتی با استفاده از گلوله و گازهای سمی به کسانی که قصد شرکت در نماز جمعه را داشتند حمله کردند و عمدا با خودرو وارد جمعیت شدند.
پیش از برگزاری مراسم تشییع جنازه علی رضی، نیروهای امنیتی رژیم بحرین به طور گسترده در مناطق مختلف جزیره المحرق مستقر شدند و از عزیمت هزاران شهروند بحرینی به محل تشییع جنازه جلوگیری کردند. این نیروها اقدام به ایجاد پست های بازرسی در گذرگاه های منتهی به منطقه سماهیج کردند.
وزارت کشور بحرین با انتشار یافتن بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیتی مسئول کشته شدن علی رضی نیستند ولی خانواده شهید از وزارت کشور خواست ویدئوهای ضبط شده در وقت وقوع اتفاق را بدون دستکاری و به طور کامل پخش کند.
خانواده شهید همچنین وزارت کشور بحرین را به حذف بخش بسیاری از اظهارات شاهدان متهم کرد تا خود را از اتهام تبرئه کند. شاهدان گفتند نیروهای امنیتی بحرین شهید علی رضی و دوستش را بازداشت کردند ولی پس از آن که آنها موفق به فرار شدند با خودرو به تعقیب آنان پرداختند.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.