تصادف اتوبوس در اتوبان قم ـ تهران

فارس: مهدی فراهانی هفته گذشته را هفته‌ای پرحادثه عنوان کرد و بیان داشت: مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم در این مدت هشت هزار و ۶۰۰ تماس شهروندان را پاسخ گفت.

وی افزود: به دنبال تماس‌هایی که با مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم برقرار شد با تلاش و سرعت عمل در امداد رسانی این مرکز ۹۴۵ ماموریت شهری و جاده‌ای با موفقیت انجام شد.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: از تعداد ۹۴۵ ماموریت انجام شده، ۵۴۰ مورد به بیماران قلبی، تنفسی و…اختصاص دارد.

وی از وقوع ۴۰۵ مورد تصادف در طول یک هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: ۳۳۶ مورد از این تصادفات در سطح شهر و ۹۶ مورد در جاده‌ها رخ داده است.

فراهانی با اشاره به تعداد مجروحان حوادث یک هفته گذشته بیان کرد: در این مدت ۴۹۶ نفر در اثر وقوع ۴۰۵ مورد حادثه ناشی از تصادف مجروح شدند.

وی افزود: ۳۳۱ مورد از مجروحان به دلیل شدت آسیب‌های وارده بستری و ۱۶۵ نفر به صورت سراپایی درمان شدند و یک نفر دیگر نیز به دلیل شدت جراحات و آسیب‌های وارده جان باخت.

تصادف موتورسواران در قم ۳۲۶ مجروح برجای گذاشت

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به حوادث شاخص در این مدت اشاره و ابراز کرد: ۲۵۵ مورد تصادف با موتورسیکلت در طول یک هفته گذشته در استان قم رخ داد.

به گفته وی بر اثر حوادث موتورسیکلت ۳۲۶ نفر مجروح شدند که از این تعداد ۲۱۷ نفر به دلیل شدت جراحات و صدمات وارده بستری شده و ۱۰۹ نفر نیز به صورت سراپایی درمان شدند.

فراهانی از دیگر حوادث شاخص این مدت را واژگونی کامیون در جاده گرمسار عنوان کرد و گفت: بر اثر این حادثه سه نفر مجروح شدند که مجروحان پس از اقدامات درمانی به بیمارستان انتقال یافتند.

حادثه دیدگان اتوبان قم ـ تهران در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند

وی حادثه دیگری که جراحات و آسیب‌های فراوانی برجای گذاشت را برخورد یک دستگاه اتوبوس با چند دستگاه خودرو عنوان کرد و گفت: بر اثر این حادثه ۱۲ نفر به شدت مجروح شدند و یک نفر جان باخت.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم اضافه کرد: به دلیل شدت و مکانیسم این حادثه، به سرعت شش دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته وی ۱۲ مجروح حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی با آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی شهید بهشتی انتقال یافتند.

فراهانی از حضور به موقع اورژانس و انتقال در کمترین زمان ممکن و هماهنگی قبلی با بیمارستان شهید بهشتی خبر داد و گفت: سرعت عمل مرکز فوریت‌های پزشکی موجب شد دو نفر از مجروحین به موقع برای ادامه روند درمان تحویل بیمارستان شوند.

به گفته وی وضعیت کنونی مجروحان این حادثه مطلوب است و هم اکنون سه نفر از مجروحان مرخص شده و هشت نفر در بخش‌ عمومی و یک نفر نیز در ICU بستری است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.