تصاویری از تاثیرگذاری موبایل بر زندگی

۱۸م دیماه ،

ممتازنیوز: یک محقق تلفن همراه در فنلاند با انتشار یافتن بیش از ۱۸۰ تصویر طی دو ماه قبل، تاثیر این فناوری بر شیوه تعامل ما با جامعه را به تصویر کشیده و تاکید کرده که مردم دیگر به بالا نگاه نمی‌کنند و به محیط اطراف توجهی ندارند.

به گزارش مهر، مدت‌ها پیش تلفن تنها راه برقراری ارتباط با فردی بود که اگر در خانه بود به تلفن ما پاسخ می‌داد، اما اکنون تلفن‌ها به ضرورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته تبدیل شده‌اند. تصاویر ارائه شده نشان می‌دهد که چگونه تلفن‌های همراه بر شیوه تعامل ما با دنیای اطراف تاثیر گذاشته‌اند.

امروز جامعه روی یک دستگاه کوچک به اندازه دست متمرکز شده است که شیوه ارتباطات ما را متحول کرده و ما را قادر می‌سازد که پیام‌های فوری، تصاویر، فایل‌های صوتی، تصویری به دوستان و خانواده خود در سراسر جهان ارسال کنیم. با دسترسی به اینترنت برنامه‌های اجرایی، بازی‌ها و حتی بانکداری نیز به این تلفن‌های همراه منتقل شده است و مردم به ندرت لحظه را با نگاه کردن به اطراف خود می‌گذرانند.

انسان‌های دنیای امروز به جای اینکه اطراف خود را نگاه کنند، تمام مدت سر خود را روی تلفن‌های همراهشان خم کرده‌اند و به نوعی توسط این فناوری هیپنوتیزم شده‌اند تا حدی که بازی کردن با تلفن‌های همراه جایگزین تعامل برقرار کردن با دیگران شده است. این مجموعه تصاویر توسط یک محقق تلفن‌های همراه از فنلاند گرفته شده که نشان می‌دهد مردم از تمام اقشار جامعه تنها روی تلفن‌های همراه خود متمرکز شده‌اند و به ندرت به بالا نگاه می‌کنند.

این محقق در پایگاه اینترنتی اینترنتی خود در دو ماه دسامبر ۲۰۱۲ و ژانویه ۲۰۲۴ تصاویری از خیره ماندن مردم به تلفن‌های همراه خود تهیه کرده که مجموع آنها به ۱۸۱ تصویر می‌رسد.

مردم وسط خیابان ایستاده تا تلفن همراه خود را چک کرده و با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنند. مردم به قدری روی تلفن‌های همراه خود که در دستانشان نگاه داشته‌اند، متمرکز شده‌اند که نسبت به اتفاقهای اطراف خود غافل می باشند و به ندرت پیش می‌آید که کسی با وسایل حمل و نقل عمومی چون اتوبوس، مترو و قطار به مقصد خود برسد و طی مسیر به تلفن همراه خود نگاه نکند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.