تصاویری از ماهی مرکب غول پیکر و بلعیدن آن توسط یک کوسه

به گزارش خبرگزاری مهر، این ماهی مرکب غول پیکر دریایی یکی از اسرار آمیزترین موجودات دریایی بوده که تاکنون مشاهده شده است.

آل مک کلاشان نویسنده بخش ماهیگیری نشریه دیلی تلگراف بقایای این ماهی مرکب غول پیکر را که هنوز هم تازه بود، در پنجاه کیلومتری خلیج جرویس کشف کرد.

از نظر علمی این مسئله مشخص است که ماهی های مرکب تا این اندازه بزرگ می شوند اما تاکنون به ندرت مشاهده شده است. از این رو کشف این ماهی مرکب برای مک گلاش شگفت انگیز بود

لاشه ماهی مرکب غول پیکر سه متر طول داشته، اما بسیاری از شاخکهای آن از بین رفته بودند که شاید علت آن جنگ تا سرحد مرگ با یک نهنگ عنبر به عنوان تنها شکارچی شناخته شده آن بوده که صدها متر در اعماق دریا صورت گرفته است.

مک کلاشان اظهار داشت: زمان زیادی از مرگ آن نمی گذشت که ما آن را پیدا کردیم چرا که هنوز هم بو و رنگ قوی خود را حفظ کرده بود.

لاشه ۳ متری ماهی مرکب که کمتر در طبیعت مشاهده شده است

مندی رید کارشناس ماهی مرکب در موزه استرالیا اظهار داشت که ماهی های مرکب حتی می توانند تا ۱۳ متر هم رشد کند.

وی افزود: این ماهی مرکب غول پیکر یا در یک جنگ با یک نهنگ عنبر شرکت کرده بود یا به پایان دوره زندگی کوتاه خود رسیده و در آب شناور شده است. اکثر ماهیان مرکب دارای دوره عمر یک ساله هستند آنها به سرعت رشد می کنند، اما در این میان ممکن است مورد حمله یک نهنگ عنبر نیز قرار بگیرند.

کوسه کاملا حضور انسانها را اطراف خود فراموش کرده و با تکه های بزرگی از این ماهی مرکب مرده تغذیه می کند

این کارشناس ماهیان مرکب یادآور شد که نهنگ عنبر بسیار بزرگتر، سنگین تر و سریع تر از ماهی مرکب است از این رو در این نبرد نهنگ عنبر برنده شده است.

درحالی که مک گلاشان درحال فیلمبرداری از لاشه این ماهی مرکب غول پیکر بوده یک کوسه آبی وارد تصویر می شود و نمی تواند در مقابل این غذایی که آزادانه در دسترسش قرار گرفته مقاومت کند.

علت مرگ این ماهی مرکب مشخص نشده است، اما گفته می شود که این نوع جانداران حدود یک سال عمر می کنند

براساس اظهارات گلاشان، کوسه اندک توجهی به حضور ما نکرد و تکه های بزرگی از این ماهی مرکب را می بلعید. این تصاویر به ما نشان داد که در جهان طبیعی هیچ پسماندی وجود ندارد، همه چیز به نوعی بازیافت می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.