تصاویری از کوچکترین آهوی جهان/ سگها تهدیدی برای بقای گونه کوچک آهو

به گزارش خبرگزاری مهر، حرکات کوچکترین آهوی جهان توسط یک گروه از محققانی که درباره علت کاهش جمعیت این گونه تحقیق می کردند، دنبال شده است. ادواردو سیلویا رودریگرز از دانشگاه فلوریدا با استفاده از دوربینهای تله ای زندگی این گونه از آهوها را در جنگهای شیلی مطالعه کرده است.

بیش از ۱۳۰ آهو از این گونه در مناطق حفاظت شده به سر می برند

ماهیت گریزپا و زیستگاه متراکم کوچکترین آهوی جهان موجب شده که تخمین جمعیت این گونه دشوار شود. براساس اعلام “سیستم اطلاعات گونه های بین المللی”  درحال حاضر بیش از ۱۳۰ آهو در محیطهای محافظت شده زندگی می کنند که این تعداد دربرگیرنده مادران و آهوهای تازه متولد شده نیز می شود.

در این تصویر می توان جای پای آهو را با یک سکه ۱۰۰ پزویی شیلی مقایسه کرد؛ عرض این سکه ۲۷ میلیمتر است

محققان برای تحقیق درباره تراکم این گونه در حیات وحش دوربینهایی را در منطقه محافظت شده ولدیویان شیلی که گفته می شود محل اصلی اقامت این نوع آهو است کار گذاشته اند.

گفته شده این گونه از آهوها در جنگلهای معتدل زندگی می کنند، اما از بین رفتن ویژگیهای اصلی محل سکونت آنها یکی از علتهای کاهش جمعیت کوچکترین آهوی جهان محسوب می شود.

درحالی که محل سکونت انسان به جنگلها نزدیک تر شده است، مسئولان مناطق محافظت شده نسبت به این مسئله که کوچکترین آهوی جهان با افزایش دما رو به رو شود ابراز نگرانی کرده اند.

سگها در محل عبور آهوها تهدیدی برای بقای آنها محسوب می شوند

دوربینهای تله ای محققان که زندگی این گونه آهوها را مطالعه می کردند درست چند ساعت پس از عبور آهوها از یک منطقه تصویر سگهایی را نشان می دهد که از همان منطقه عبور کرده اند.

پس از مصاحبه به صاحبان محلی سگها مشخص شده است که آهوها توسط سگهای محلی و آزاد تعقیب می شوند. سیلویا در این رابطه گفت: تحقیقات ما نشان می دهد که سگها علاوه بر این که این آهوها را می کشند بر نحوه استفاده آنها از فضاهای جنگ تأثیرگذار هستند.

وزن این گونه از آهو به ۱۱ کیلوگرم می رسد

نتایج این تحقیق به صراحت بیان کرده که باید از ورود سگها به مناطق محافظت شده جلوگیری کرد. سیلویا  گفت: این درحالی است که مدیریت این مشکل پیچیده به نظر می رسد.

وی همچنین توضیح داد که سگها برای حفظ یک گله کوچک کاربرد دارند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهیم این است که از مردم محلی بخواهیم سگهای خود را کنترل کنند.

کوچکترین آهوی جهان در سال ۱۹۹۷ کشف شد

این گونه آهو در سال ۱۹۹۷ کشف شد. یک آهوی بالغ از این گونه حدود ۵۰ سانتیمتر ارتفاع دارد و وزن آن به ۱۱ کیلوگرم می رسد. رنگ آنها قهوه ای روشن است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.