تصاویر / آرامگاه دکتر شریعتی در ۳۰ سال قبل

۲۱اردیبهشت،

تصاویری که در پیش رو داریدٰ از آلبوم شخصی«کمیل میرزازاده» به دست آمده است. او مدتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به همراه جمعی از دوستانش، به زیارت حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) مشرف شد و پس از آن، جهت قرائت فاتحه، بر مزار دکتر علی شریعتی نیز حاضر گردید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  «علی شریعتی مزینانی»، که ایران او را به نام «دکتر علی شریعتی» می شناسند، در روستای «کاهک» از توابع «سبزوار» متولد شد و به ناریخ ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ ، هنگامی که با فشار رژیم پهلوی، «ساوت‌همپتون» (واقع در انگلستان) را به عنوان تبعیدگاه انتخاب کرده بود، در سن چهل و چهارسالگی جان به جان آفرین تقدیم نمود.
پیکر «دکتر علی شریعتی»، به سبب مانع تراشی های حکومت پهلوی، به ایران وارد نشد و در سوریه توسط دوستدارانش نشییع شده و پس از اقامه ی نماز میت توسط «امام موسی صدر»، در قبرستانی در مجاورت تربت پاک حضرت زینب(سلام الله علیها) به امانت مدفون گردید و هم اکنون نیز در همان مکان قرار دارد.
تصاویری که در پیش رو داریدٰ از آلبوم شخصی شهید «کمیل میرزازاده» به دست آمده است. این شهید مدتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به همراه جمعی از دوستانش، به زیارت حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) مشرف شد و  پس از  آن، جهت قرائت فاتحه، بر مزار دکتر علی شریعتی نیز حاضر گردید. این عکس ها یادگاری از همان سفر است و حال و هوایی را که آن روزها توسط ایرانیان در اتاقکِ محل دفن دکتر شریعتی حاکم شده بود را به خوبی به تصویر می کشد.
کمیل میرزا زاده، به سال ۱۳۳۸ در آبادان متولد شد و در ۱۸ دی ۱۳۶۱ بال در حال ملائک گشود. او در زمان شهادت، فرماندهی سپاه پاسدارانِ شهرستان «بوکان» را بر عهده داشت.
روحمان با یادش شاد


شهید کمیل میرزا زاده، نفر دوم از راست


شهید کمیل میرزا زاده، نفر اول از راست


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.