تصاویر دستگاه دیالیز با وسایل آشپزخانه/ ۱۳ سال دیالیز با دستگاه خانگی

۳۰م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، او که ساکن یک روستا در شرق چین است، پس از آنکه دیگر نتوانست از عهده هزینه های بیمارستانی دیالیز برآید، این دستگاه دیالیز را از ظروف آشپزخانه و وسایل پزشکی کهنه ساخت.

“هو سانگون” در سال۱۹۹۳ وقتی بیماری کلیوی اش تشخیص داده شد دانشجو بود. کلیه های او با این بیماری دیگر توان تصفیه و پاکسازی خون از مواد زاید را نداشتند.

دیالیز او در بیمارستان انجام می شد اما پس از گذشت شش سال، هو دیگر برای این کار پولی نداشت. راه حال او ساخت دستگاه دیالیزی بود که هزینه ای برایش نداشته باشد.

هزینه هر بار دیالیز خانگی او فقط ۶ پوند است که ۱۲ درصد هزینه های بیمارستانی دیالیز را تشکیل می دهد. او سه بار در هفته تحت دیالیز قرار می گیرد.

با وجود آنکه دو تن از دوستانش پس از ساخت و استفاده از دستگاه مشابهی جان خود را از دست داده اند اما او از استفاده از دستگاه دیالیز خانگی خودش منصرف نشده است.

این دستگاه مانند یک کلیه خارج از بدنی کار می کند از دو محفظه ساخته شده توسط یک غشا( ساختار نوار مانندی که فقط به مواد اجازه عبور می دهد) ساخته شده است.

خون به یک نیمه از دستگاه پمپ می گردد در حالی که مایع دیالیز به نیم دیگر راه می یابد.

هو مایع دیالیز را از ترکیب کلرید پتاسیم، کلرید سدیم و بی کربنات در آب خالص ساخته است.

برای این درمان او دو لوله را به بازوی خود وارد می کند که به دستگاه دیالیز مرتبط می شوند. خون از یکی از این لوله ها پمپاژ می گردد و پس از تصفیه شدن از طریق لوله دیگر به بدن باز گردانده می گردد.

هو به طور خطرناکی میزان بسیاری ماده معدنی پتاسیم و سدیم در خون خود دارد. از این رو حلال دیالیزی ساخته است که میزان پتاسیم و سدیم آن مشابه خون سالم انسان است.

این مواد معدنی اضافی در طول دیالیز از طریق غشای مایع از خون او حذف می شوند. پس از هر بار استفاده این غشای مایع دور ریخته می گردد.

پزشکان به هو اخطار داده اند که در معرض خطر عفونت های جدی و عوارض طولانی مدت ناشی از عدم استفاده از آب استریل برای تولید این مایع است.

پس از رسانه ای شدن وضعیت هو، دولت چین برای درمان و دیالیز، به او کمک هزینه پرداخت می کند.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.