تصاویر ریزش دو ساختمان مسکونی در نیاوران

۱۳م دیماه ،

ترکیدگی لوله آب در محله نیاوران سبب تخریب ۲ ساختمان و آب گرفتگی معابر و تعداد دیگری از ساختمان‌های این منطقه شد.

ممتازنیوز: معاونت تولید و هماهنگی توزیع شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران: لوله ۴۰۰ میلی متری نشت کرده و حفره‌ای به شعاع حدود ۱۰ متر در محل اتفاق ایجاد شده که سبب آن ریزش دیواری در خیابان مرجان بوده است

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در تشریح جزئیات این اتفاق گفت: سامانه ۱۲۵ در ساعت ۴:۵۰ صبح روز چهارشنبه در جریان وقوع یک مورد اتفاق ترکیدگی لوله اصلی و آب گرفتگی در شمال پایتخت قرار گرفت که پس از اطلاع آن به ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان دو ایستگاه ۶ و ۶۴ به همراه گروه نجات این دو ایستگاه به محل اتفاق اعزام شدند.

به گفته او پس از حضور آتش‌نشانان در محل، مشخص شد که ترکیدگی لوله اصلی آب در این خیابان سبب نفوذ آب به تعدادی از ساختمان‌های محله شده که از این میان دو ساختمان سه و پنج طبقه نیز تخریب شده‌اند. دو زن نیز در جریان این اتفاق در ساختمان سه طبقه محبوس شده بودند.

او گفت: آتش‌نشانان اقدام به ایمن‌سازی محل کرده و در مرحله اول دو زن را از ساختمان خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در پی این اتفاق معابر این محله نیز دچار آب گرفتگی شده بود، گفت: آتش‌نشانان و عوامل گروه‌های نجات، پس از نجات این دو زن، اقدام به خارج کردن آب از ساختمان‌های منطقه و همچنین معابر کردند و پس از ایمن‌سازی محل، به عملیات خود خاتمه دادند. 

پایگاه خبری ۱۲۵ در این باره نوشت: ترکیدگی لوله اصلی آب ساختمان ۳ طبقه را در نیاوران تخریب کرد و سبب تخلیه ۵۰ واحد مسکونی در نیاوران شد.

در پی تماس ساکنان یک ساختمان با سامانه ۱۲۵ و ابراز نگرانی و اضطراب از ریزش ساختمان و نشست زمین در خیابان نیاوران، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، کوچه مرجان، ستادفرماندهی آتش نشانی تهران، نیروهای عملیات ۴ ایستگاه ۶۴، ۶ و دو گروه امداد و نجات این ایستگاه ها را ساعت ۴:۵۰ بامداد امروز چهارشنبه به محل اتفاق اعزام کرد.

بر اساس گزارش این اتفاق، با ترکیدگی لوله اصلی آب در خیابان نیاوران بخشی از کوچه مرجان نشست کرده و طبقه همکف یک ساختمان سه طبقه نیز تخریب شده است و دو زن نیز در زیر آوار گرفتار شده بودند که بلافاصله توسط نجاتگران آتش نشانی از زیر آوار خارج کشیده شده و تحویل امدادگران اورژانس شدند.

در این اتفاق همچنین ۳ طبقه دیگر ساختمان در حال ریزش است و به ساختمان ۵ طبقه مجاور این ملک نیز خساراتی وارد شده است که نیروهای عملیات آتش نشانی برای ایمن سازی و جلوگیری از خطرات دیگر، به تخلیه ساختمان و انتقال ساکنان به خارج اقدام کرده اند که ۵۰ واحد مسکونی و ۱۵۰نفراز ساکنان محل را ترک و در خارج از ساختمان به سر می برند.

همچنین نیروهای اداره آب و فاضلاب در حال تعمیر این خط لوله آب می باشند. 

عکسها: ایسنا، پایگاه خبری ۱۲۵


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.